|
|
امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۲۸۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
منصور با اشاره به اینکه شورای امنیت فردا درباره مساله فلسطین تشکیل جلسه خواهد داد، گفت: موضعگیری آمریکا در مخالفت با قوانین بین‌المللی محور گفتگو در این نشست خواهد بود.
  شورای امنیت سازمان ملل فردا (چهارشنبه) در نشست ماهانه خود درباره خاورمیانه بیانیه اخیر آمریکا درباره "قانونی" بودن شهرک‌های واقع در کرانه باختری اشغالی را بررسی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دنی دانون، نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعلام کرد، شورای امنیت قطعنامه آمریکا درباره اینکه شهرک‌های اسرائیلی برخلاف قوانین بین‌المللی نیستند را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

دانون مدعی شد: "حق" ما در اراضی "اسرائیلی" تنها بر مطالبه تاریخی‌مان متمرکز نبوده و شامل اجرای "عدالت" بر اساس قوانین بین‌المللی است.

نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از سایر نمایندگان حاضر در شورای امنیت خواست بیانیه آمریکا را "بدون هیچگونه جانبداری" بررسی کنند و قانون را معیار قرار دهند.

جلسه فردا به دنبال بیانیه مایک پامیئو، وزیر خارجه آمریکا که گفت کشورش شهرک‌های اسرائیلی موجود در اراضی فلسطینی را بر خلاف قوانین بین‌المللی نمی‌داند، تشکیل می‌شود.

ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل نیز امروز (سه‌شنبه) در بیانیه مطبوعاتی با ارسال سه نامه برای آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی، مخالفت فلسطین با اظهارات پامپئو درباره شهرک‌ها را اعلام و آن را محکوم کرد.

 منصور با اشاره به اینکه شورای امنیت فردا درباره مساله فلسطین تشکیل جلسه خواهد داد، گفت: موضعگیری آمریکا در مخالفت با قوانین بین‌المللی محور گفتگو در این نشست خواهد بود.

نماینده فلسطین، رایزنی‌ها با اعضای شورای امنیت جهت جلب موضعگیری‌های بین‌المللی برای مخالفت با بیانیه آمریکا را از کویت، به عنوان عضو عربی این شورا آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی از تغییر موضع آمریکا نسبت به شهرک‌سازی‌ها استقبال کرده و آن را "اصلاح اشتباهی تاریخی" خواند، در مقابل تشکیلات خودگردان فلسطین این موضعگیری‌ را محکوم کرده و ضمن اعلام مخالفت خود با آن، از جامعه جهانی خواست به آن واکنش نشان دهد.

معمولا آمریکا در شورای امنیت از حق وتوی خود برای جلوگیری از صدور قطعنامه‌هایی علیه رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین