|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۲۸۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام به شهروندان توصیه کرد برای هرگونه خرید و فروش در فضای مجازی پس از شناسایی و اطمینان کامل از هویت طرف مقابل و روئیت کالا به انجام معامله خود اقدام کنید و برای دریافت وجه، به هیچ عنوان نیاز نیست به دستگاه عابر بانک مراجه کنید.
  رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری در پوشش مسئول خرید ادارات هشدار داد.

سرگرد «علی‌رضا یعقوبی» اظهار کرد: اخیراً مشاهده شده که افرادی به عنوان خریدار با شهروندانی که آگهی فروش وسایل و اقلام مختلف در فضای مجازی برای فروش منتشر می کنند، تماس گرفته و از آن ها کلاهبرداری می کنند.

وی گفت: در این روش کلاهبرداران بعد از تماس با شهروندان، برای جلب اعتماد آن ها، عنوان می‌کنند که مسئولان خرید ادارات مختلف هستند و  قصد دارند اقلامی را برای اداره خرید کنند و لازم است برای واریز وجه، صاحب آگهی به دستگاه عابر بانک مراجعه کرده و با وارد کردن کارت عابر بانک خود، وجه را دریافت کنند و با این روش حساب بانکی صاحب آگهی خالی شده و در واقع کلاهبرداری صورت گرفته است.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام به شهروندان توصیه کرد برای هرگونه خرید و فروش در فضای مجازی پس از شناسایی و اطمینان کامل از هویت طرف مقابل و روئیت کالا به انجام معامله خود اقدام کنید و  برای دریافت وجه، به هیچ عنوان نیاز نیست  به دستگاه عابر بانک مراجه کنید.

وی گفت: شهروندان در نظر داشته باشند که اگر شخصی چه به صورت تلفنی و چه به صورت پیامکی از شما خواست برای دریافت هرگونه وجهی به پای دستگاه عابر بانک مراجعه کنید، مطمئن باشید که  کلاهبرداری در حال انجام است.

یعقوبی در پایان گفت: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با چنین مواردی موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین