|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۲
کد خبر: ۲۸۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
پمپئو در پیامی توییتری با بازنشر توئیتی مشابه که در ژوئیه ۲۰۱۸ منتشر کرده بود، بار دیگر، با مداخله در امور داخلی ایران، گفت: تقریبا یک سال و نیم پیش به مردم ایران گفتم که آمریکا کنار شما ایستاده است.
وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در پی اعتراضات اخیر در کشورمان به گران شدن بنزین، موضع‌گیری مداخله‌جویانه داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در اظهاراتی مداخله‌جویانه، درباره مسائل داخی ایران و اعتراضات به افزایش نرخ بنزین در روز گذشته، موضع‌گیری کردند.

پمپئو در پیامی توییتری با بازنشر توئیتی مشابه که در ژوئیه ۲۰۱۸ منتشر کرده بود، بار دیگر، با مداخله در امور داخلی ایران، گفت: تقریبا یک سال و نیم پیش به مردم ایران گفتم که آمریکا کنار شما ایستاده است.

علاوه بر این، اورتاگوس نیز رویدادهای روز گذشته را در ایران دستمایه اظهارات مداخله‌جویانه خود قرار داده و در پیامی توییتری مدعی شد در حالی که مردم ایران به "بی‌عدالتی حکومت" اعتراض می‌کنند، "آمریکا در کنار این مردم که مدت‌هاست در رنج هستند، می‌ایستد."

او افزود: ما تلاش ها برای قطع اینترنت را محکوم می کنیم. بگذارید آن‌ها حرفشان را بزنند.

این موضع‌گیری مداخله جویانی و ژست حمایت از مردم ایران در حالی از سوی مقامات آمریکایی اتخاذ می‌شود، که دولت آمریکا با وضع تحریم‌های گوناگون علیه ملت ایران در طول چند دهه گذشته و خروج از معاهدات بین‌المللی از جمله توافق هسته‌ای ایران، خود موجب سخت‌تر شدن وضعیت معیشت مردم شده است.

وزارت امور خارجه کشورمان به ابراز حمایت و همراهی وزیر امور خارجه آمریکا با آشوب‌های اخیر در ایران واکنش نشان داد.

 سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ابراز حمایت و همراهی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با عده‌ای آشوبگر در برخی شهرهای ایران، ضمن تقبیح و محکومیت اینگونه حمایت ها و اظهارات مداخله جویانه گفت: مردم عزتمند ایران بخوبی می دانند که اینگونه اظهارنظرهای ریاکارانه و مزورانه حاوی هیچگونه همدردی صادقانه و دلسوزانه ای نیست و اقدامات عده ای هرج و مرج طلب و تخریب‌گرِ مورد حمایت امثال ایشان به هیچ‌ وجه سنخیتی با روش و منش قاطبه مردم فهیم و بصیر ایران ندارد.

موسوی با اشاره به نیات شوم و بدخواهانه دولت ایالات متحده آمریکا خصوصا وزیر خارجه این کشور نسبت به مردم کشورمان افزود: جالب است اظهار همدردی با مردمی انجام می شود که تحت فشار تروریسم اقتصادی آمریکا قرار داشته و پیش از این نیز از زبان همین فرد به صراحت بیان شد که باید به مردم ایران گرسنگی داد تا در مقابل ما تسلیم شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین