|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۸۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
روند محاکمه عمر البشیر، رییس‌جمهوری برکنار شده سودان از ماه اوت در دادگاهی در خارطوم به اتهام اختیار و استفاده غیرقانونی از سرمایه‌های خارجی آغاز شده است. این اتهامات می‌توانند تا بیش از ۱۰ سال زندان را برای او به دنبال داشته باشند.
  یک قاضی سودانی امروز (شنبه) اعلام کرد، حکم عمر البشیر در پرونده فساد، روز ۱۴ دسامبر صادر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، روند محاکمه عمر البشیر، رییس‌جمهوری برکنار شده سودان از ماه اوت در دادگاهی در خارطوم به اتهام اختیار و استفاده غیرقانونی از سرمایه‌های خارجی آغاز شده است. این اتهامات می‌توانند تا بیش از ۱۰ سال زندان را برای او به دنبال داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، قاضی صادق عبدالرحمان اظهار کرد: تصمیم گرفته شده که در روز ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر ماه) جلسه‌ای برگزار شود تا حکم این پرونده در آن صادر شود.

تاکنون چندین جلسه استماع در این پرونده برگزار شده است که جلسه امروز با حضور این رییس‌جمهوری مخلوع در داخل یک قفس آهنین پیگیری شد.

در جلسه استماعی که امروز برای رسیدگی به این پرونده برگزار شد، ده‌ها تن از حامیان البشیر با در دست داشتن عکس‌های او در مقابل دادگاه تجمع کردند و متعهد شدند که با هرگونه اقدام مقامات سودانی برای تحویل البشیر به دیوان کیفری بین‌الملل و مداخله خارجی در این پرونده مخالفت کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین