|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۲۸۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
قائم مقام معاونت ارتباطات امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که سادات به وجودآورنده قدرت نرم در جهان اسلام هستند، تصریح کرد: سادات این ظرفیت را دارند که به عنوان قدرت نرم در جهان اسلام تأثیرگذاری مستقیم و غیرمستقیم بر روی مردم داشته باشند.
  نشست اتحادیه سادات جهان اسلام به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد برگزار شد.

به گزارش ایسنا، نشست اتحادیه سادات جهان اسلام عصر امروز (شنبه) ـ ۲۵ آبان ماه سال جاری ـ در هتل آزادی برگزار شد.

آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این نشست بر استفاده از ظرفیت سادات جهت ایجاد وحدت تأکید کرد و گفت: سادات می‌توانند سبب تشکیل امت واحده شوند؛ امت واحده‌ای که از نعمت‌ها و الطاف الهی به شمار می‌آید.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: امروز در جهان ذریه حضرت زهرا(س) شناخت شده‌اند و می‌توانند نقش اساسی در اتحاد جامعه اسلامی‌ و تحقق هدف نهایی که اقامه حکومت عدل جهانی است، داشته باشند.

آیت‌الله اراکی با اشاره به آیات سوره کوثر بیان کرد: بر اساس قرائن کوثر همان صدیقه زهراست. از مجموعه سوره‌های قرآنی و روایات به این نتیجه می‌رسیم که ذریه نبی اکرم(ص) یعنی ذریه‌ای که از حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) بر جا مانده، نقش اساسی و محوری در تحقق اهداف بعثت پیامبر(ص) دارند.

وی اضافه کرد: ایجاد هماهنگی میان سادات سبب اتحاد امت اسلامی‌ می‌شود. امت اگر متحد شود راه برای تحقق اهداف نبی اکرم(ص) هموارتر می‌شود.

سادات سبب تحکیم صفوف مسلمین می‌شوند

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران گفت: بدون شک امروز امت اسلامی برای تحکیم ارکان ارتقای جامعه اسلامی نیازمند تمسک به قرآن کریم و تحکیم صفوف خویش در پرتوی آموزه‌ها و تعالیم حیات‌بخش این کتاب الهی است.

وی افزود: معرفت و شناخت خاندان پیامبر اعظم(ص)، فرزندان صدیقه کبری و تبعیت از این تربیت یافتگان مدرسه نبوت و رسالت نقش مهمی در تحکیم وحدت صفوف امت اسلام دارد. شناخت و اطاعت از اهل بیت(ع) که تربیت یافتگان رسول‌الله هستند سبب تحکیم صفوف امت اسلامی و افزایش اتحاد جامعه اسلامی می‌شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: امیدواریم این نشست وحدت آفرین راه را برای تحکیم امت اسلامی‌ در شناخت فرزندان حضرت رسول(ص) هموار کرده و به ارتقای جایگاه سادات بیانجامد.

وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های الهام‌بخش با حضور سادات اهل سنت و شیعیان راه را برای خلق وحدت دیگر در جامعه هموار می‌کند و امید است در ذیل تمسک به قرآن کریم و اطاعت از پیامبر(ص) و آل پیامبر(ص) بتوانیم پیوندهای خود را مستحکم‌تر و روابط خود را نزدیک کنیم.

سادات قدرت نرم جهان اسلام هستند

مهدی مصطفوی، قائم مقام معاونت ارتباطات امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در نشست اتحادیه سادات جهان اسلام گفت: آمار دقیقی از سادات جهان نداریم ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۷۰ میلیون نفر هستند که در آینده رشد چشم‌گیری خواهند داشت.

وی ادامه داد: سادات افزون بر پیوند ایمانی و اعتقادی، پیوند خونی نیز دارند که در شکل‌گیری فرهنگ دینی نقش برجسته‌ای پیدا می‌کند.

مصطفوی عنوان کرد: یکی از رموز پیشرفت اسلام وجود سادات است؛ چون به سبب انتساب به نبی اکرم(ص) مورد توجه ویژه مردم هستند. به همین دلیل مسئولیت وحدت و همبستگی امت اسلامی‌ را بر عهده دارند.

وی افزود: مجموعه سادات بالقوه یک حزب بزرگ هستند؛ چرا که مشخصات کلی برای گردهم آمدن را دارند. سادات همیشه پیش قراول دفاع از ارزش‌های اسلامی هستند.

قائم مقام معاونت ارتباطات امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که سادات به وجودآورنده قدرت نرم در جهان اسلام هستند، تصریح کرد: سادات این ظرفیت را دارند که به عنوان قدرت نرم در جهان اسلام تأثیرگذاری مستقیم و غیرمستقیم بر روی مردم داشته باشند.

وی اضافه کرد: قدرت نرم سادات می‌تواند سبب ایجاد ارتباطات گسترده با دیگران باشد و افکار عمومی‌ مردم را شکل دهی کند.

مصطفوی گفت: پیشنهاد بنده این است که ساختار مناسبی برای متحد کردن سادات در هر کشوری وجود داشته باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین