|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۲۸۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
ادامه کار ساماندهی بستر و حریم رودخانه در حال انجام است و همکاری مردم تاکنون خوب بوده و همچنین در شورای تامین مصوب شده که لایروبی به صورت جدی انجام شود و آب منطقه‌ای برای احداث کانال در مسیرهای رودخانه در حال انجام اقدامات لازم است، دیواره سازی حوزه شهری نیز با همکاری شهرداری‌ها انجام می‌شود.
  در پی بارش برف و باران در مازندران مدیریت بحران استان از آماده‌باش کامل و انجام اقداماتی برای مواجهه با باران و برف خبر داد.

علی اصغر احمدی در گفت و گو با ایسنا در مورد وضعیت استان پس از بارش‌ها  اظهار کرد: بارندگی‌ها در مازندران در پایین دست به صورت باران و دربالا دست به صورت برف بوده است و بیشترین  باران بارش در آمل ۱۲۸ میلی‌متر، قائمشهر و سوادکوه ۸۵ میلیمتر گزارش شده است.

وی تصریح کرد:  به جهت اینکه قسمت‌هایی از  رودخانه تلار و شهرهای  بهنمیر و سیمرغ  احتمال خطر آبگرفتگی و سیلاب انتظار می‌رفت از اینرو ادوات وتجهیزات در آنجا مستقر و در ساعات اولیه اقدام به پاکسازی خاشاک و آورده‌های آب شد تا جلوی آبگرفتگی و مسدود شدن پل‌ها گرفته شود.

مدیر کل مدیریت بحران مازندران خاطرنشان کرد:  در بابلسر منطقه  پارو محله حجم آب به حدی بود که از بالای پل  عبور می‌کرد لذا نیروها به سرعت وارد عمل شده و  آشغال‌ها و گل و لای رودخانه را تخلیه کردند و خوشبختانه آب به شهر و خانه‌ها نفوذ نکرد.

احمدی ادامه داد:  این ساماندهی نیز باعث شد که تردد دچار مشکل نشود تنها در پارومحله سه واحد آبگرفتگی در حیاط منازل اتفاق افتادکه به سرعت مدیریت شد، آبگرفتگی معابر هم مشکلاتی ایجاد کرد که رفع شد.

 وی افزود: با توجه به اینکه اعلام کردیم در ارتفاعات بارش برف وجود خواهد داشت اما باز مردم در ارتفاعات حضور پیدا کرده بودند که پس از بارش برف در فیل‌بند آمل راه عبوری مسدود شد که فورا نسبت به بازگشایی آن اقدام کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران بیان کرد: در گلورد ساری نیز آب از جاده عبور می‌کرد که سریعاً راه بازسازی شد و تلاش برای اینکه راه‌های دسترسی از جمله سوادکوه و فیروزکوه قطع نشود، انجام شد؛ در حال حاضر خوشبختانه شریان‌های اصلی مسدود نیست.

احمدی اظهار کرد:  در مناطق بالادستی بارش به صورت‌ برف بوده از این رو مدارس کلاردشت، کجور نوشهر، کلیه مقاطع، محمودآباد و چالوس فقط مدارس روستایی و همچنین کلیه مقاطع بخش کیاسر منطقه پشتکوه امروز شنبه تعطیل شد.

وی یادآور شد :  ادامه کار ساماندهی بستر و حریم رودخانه در حال انجام است و همکاری مردم تاکنون خوب بوده و همچنین در شورای تامین مصوب شده که لایروبی به صورت جدی انجام شود و آب منطقه‌ای  برای احداث کانال در مسیرهای رودخانه در حال انجام اقدامات لازم است، دیواره سازی حوزه شهری نیز با همکاری شهرداری‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت: ۱۹۷ میلیارد تومان خسارت برآورد و برای تامین به دولت ارائه شد، همچنین در ورود به سامانه سجاد که در حوزه پرداخت خسارت برای کشاورزان مشکلاتی پیش آمده بود در حال حاضر مرتفع شده و  پرداخت آغاز شده است.

احمدی همچنین در مورد همکاری مردم در عقب‌نشینی حریم رودخانه خاطر نشان‌کرد:  افرادی که سند داشته باشند با مصالحه  با آب منطقه‌ای می‌توانند خسارت خود را دریافت و در صورت لزوم به مراجع قانونی و قضایی مراجعه کنند، کسانی که سند معتبر نداشته باشند تابع قانون باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین