|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۲۸۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در شهرستان‌های کرج، اشتهارد، نظرآباد و فردیس به ترتیب ۲۹، ۱۴، ۴۰ و ۲۰ است و این نشان می‌دهد کیفیت هوا در این شهرستان‌ها در وضعیت پاک قرار دارد.
  مدیرکل محیط زیست البرز گفت: با کاهش غلظت آلاینده‌ها، کیفیت هوای استان در وضعیت پاک  قرار دارد.

فردین حکیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در آخرین روزهای هفته گذشته شاهد هوایی ناسالم در استان بودیم که این امر باعث  تعطیلی مدارس در استان شد.

وی ادامه داد: با افزایش سرعت وزش باد و ورود سامانه جدید بارشی از اواخر دیشب، میزان غلظت آلاینده های هوا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در شهرستان‌های کرج، اشتهارد، نظرآباد و فردیس به ترتیب ۲۹، ۱۴، ۴۰ و ۲۰ است و این نشان می‌دهد کیفیت هوا در این شهرستان‌ها در وضعیت پاک قرار دارد.

حکیمی با اشاره به نقش شهروندان برای داشتن هوایی سالم توضیح داد: با توجه به اینکه پدیده وارونگی دما امری طبیعی در فصول سرد سال است، از شهروندان درخواست می‌شود برای کمک به کاهش آلودگی هوا بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و خودروهای شخصی را کمتر از منزل خارج کنند.

مدیرکل محیط زیست البرز با اشاره به اینکه وضعیت کیفی هوای استان به صورت آنلاین توسط ایستگاه‌های سنجش آلودگی گزارش می‌شود، گفت: در حال حاضر 9 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان فعال است که وضعیت کیفی هوای مناطق مختلف استان را به صورت لحظه‌ای گزارش می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین