کد خبر: ۲۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
براساس اعترافات عناصربازداشت شده، قرار بوده است نخستین عملیات انتحاری را بوشران تروریست فرانسوی و دومین عملیات را دو تروریست تبعه عربستان سعودی انجام دهند.
عناصر تروریستی تکفیری سعودی و فرانسوی عضو داعش که در دو هتل « دوروی » و « ناپلئون» بیروت پایتخت لبنان بازداشت شده اند، اعتراف کرده اند که اهداف آنها « شیعیان لبنان و نیروهای حزب الله و امنیتی این کشور» بوده است.
رسانه های لبنانی تاکید کردند که باردیگر اهداف توطئه معادله « انتحاری، امنیتی و تروریستی» برملا شد و نشان داد که اهداف تروریست های تکفیری اعزامی به لبنان درصدد حمله به «ضاحیه جنوبی بیروت و مراکز امنیتی و گردشگری لبنان» بوده است.

گروه تروریستی تکفیری داعش، تیمی تروریستی متشکل از 2 انتحاری سعودی ویک انتحاری فرانسوی ( اصلیت جزایر کومور) را که « مندر الحسن» تبعه لبنانی مقیم سوئد هماهنگی بین آنها را برعهده داشته است، به لبنان اعزام می کند تا اهداف از پیش تعیین شده را با اقدامات تروریستی و انتحاری از بین ببرند.
بدستور سرکردگان داعش درسوریه، منذرالحسن پول وکمربندهای انفجاری و دیگر نیازهای این تیم انتحاری تروریستی را تامین کرده است.

منذرالحسن درعملیاتی توسط نیروهای ارتش لبنان به هلاکت رسید و2 برادر او هم قبلادر2عملیات انتحاری تروریستی در سوریه به هلاکت رسیده اند.
خبرگزاری ملی لبنان نوشت که قاضی نظامی« ریاض ابوغیدا» برای 34 عضو گروه تروریستی تکفیری داعش کیفرخواست صادر کرده است که بیشتر آنها لبنانی اما برخی فراری هستند.

قاضی ابوغیدا برای 28 تن از این تروریست ها درخواست مجازات اعدام و زندان با اعمال شاقه کرده است.
در این فهرست اسامی « فایز یوسف بوشران» و « محمدرضا اوهرانی» از فرانسه و«عبدالرحمن ناصر الشنیفی » و «عبد الرحمن شادی القحطانی» از عربستان سعودی وجود دارد.

همه بازداشت شدگان به عضویت درگروه تروریستی تکفیری داعش باهدف انجام عملیات امنیتی،انتحاری و تروریستی در مناطق مختلف لبنان اعتراف کرده اند.
براساس اعترافات عناصربازداشت شده، قرار بوده است نخستین عملیات انتحاری را بوشران تروریست فرانسوی و دومین عملیات را دو تروریست تبعه عربستان سعودی انجام دهند.

بوشران (ابوادریس) که درهتل ناپلئون بیروت و قبل از شروع عملیات انتحاری بازداشت شده ، در اعترافات خود گفته است که هدف این توطئه تروریستی انتحاری « شیعیان لبنان » بودند.
وی در باره علت انتخاب خود برای این عملیات گفت که سرکرده های داعش معتقد بودند چون فرانسوی هستم مقامات امنیتی لبنان حساس نخواهند شد.

بوشران گفت: سرکردگان داعش مرا قانع کردند که بعداز عملیات انتحاری وارد بهشت و با حورالعین همنشین خواهم شد.
وی در باره جزئیات این عملیات نیز گفت: از فرانسه به آلمان آمدم و از آنجا به ترکیه و از طریق این کشور وارد حلب و سپس الرقه سوریه شدم.

این تروریست فرانسوی ادامه داد: یک شبکه سوری – لبنانی مرا بعداز کسب آموزش ها از الرقه به لبنان منتقل کرد و چاشنی ها، بمب ، مواد منفجره ، اسلحه و کمربند انفجاری را در بیروت در اختیار من قرار داد.
بوشران افزود: ماموریت این شبکه ، آموزش و توجیه اشخاص، انتقال و استقرار آنها در هتل های بیروت است تا بتوانند اقدامات انتحاری خود را بین تجمع های مردمی انجام دهند و این تاکید صورت می گیرد در هر عملیات هرچه بیشتر کشته و زخمی وجود داشته باشد، موثرتر خواهد بود.

براساس این گزارش، نیروهای امنیتی لبنان با اتخاذ سیاست « امنیت پیش دستانه» و رصد و کنترل تروریست های تکفیری داعشی مانع اقدامات تروریستی انتحاری آنها شدند و در رابطه با این دو عملیات تعدادی بازداشت شده و برخی نیز همچنان فراری هستند.
«عبد الرحمن شنیفی» و « علی ابراهیم التوینی» دو تروریست انتحاری سعودی نیزقرار بوده است که با کمک منذر الحسن خود را در هتل الساحه نزدیک ضاحیه جنوبی بیروت منفجر کنند اما قبل از عملیات توسط نیروهای امنیتی شناسایی شدند و این عملیات شکست خورد.

تروریست های تکفیری همگی اعتراف کرده اند که در ترکیه و سوریه آموزش های تروریستی و انتحاری دیده اند.
التوینی خود را هنگام حمله نیروهای امنیتی لبنان به هتل دوروی منفجر کرد و به هلاکت رسید اما شنیفی بازداشت شد.

شنیفی در اعترافات خود گفته که عضو داعش است و از طریق ترکیه وارد سوریه شده، در حلب آموزش دیده و ابتدا به « لواء التوحید» و سپس داعش پیوسته است.
« ابوجعفر الاردنی» از سرکردگان داعش او را مامور کرده بود تا در عملیاتی انتحاری در لبنان خود را میان « صلیبی ها ، شیعه ها و نیروهای امنیت عمومی لبنان» منفجر کند.

وی درباره برنامه این عملیات انتحاری دو مرحله ای گفت: قرار بود ابتدا التوینی هنگام پخش مسابقات جام جهانی فوتبال وارد رستوران الساحه شود و خود را منفجر کند زیرا به ما گفته شده بود تعدادی از نیروهای امنیت عمومی در این مکان مسابقات را تماشا می کنند.
این تروریست سعودی افزود: همچنین قرار بود بعداز جمع شدن مردم در محل انفجار من هم خود را درمیان آنها منفجر کنم تا شمار قربانیان افزایش یابد.

« علاء کنعان» نیز اعتراف کرده است که باندی لبنانی را برای حمله به زندان رومیه لبنان و منفجرکردن آن باهدف آزاد کردن تکفیری های موجود دراین زندان تشکیل داده است.
براساس این گزارش، اداره امنیت ارتش لبنان، علاء علی کنعان را به همراه جمال علی الحسین، احمد جمال الحسین، ناصر عبد السلام یاسین، ملاک علی ذیاب، جلال زیاد الریشانی، احمد قاسم عبدالله، جاسم عبدالله صوب الله وعبد الامیر صبری ابو طبره به دستگاه قضایی تحویل داده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین