|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۲۸۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
صادقی نیارکی با بیان این‌که تا پایان سال با کار مدیریتی در صنعت خودروی کشور، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ساخت داخل محقق می‌شود، گفت: ما در صنعت خودرو برای تولید موتورهای کم مصرف نیازمند سرمایه گذاری جدید هستیم، پس رویکرد اصلی ما به هم رسانی بین توانمندی‌ها و نیازمندی‌ها است‌.
  سرپرست معاونت امورصنایع وزارت صمت با تاکید بر این‌که ما باید رویکرد خود را از مونتاژ به نوآوری تغییر دهیم، گفت:  باید رویکرد خود را از مونتاژ به تعمیق ساخت داخل تغییر دهیم.

 مهدی صادقی نیارکی در آیین اختتامیه هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی ، با بیان این‌که تولید در ادبیات دینی و ملی ما، امری مقدس است، اظهار کرد: وزارت صمت در سال 98، از هفت برنامه محوری رونمایی کرد که رونق تولید، توسعه و تعمیق ساخت داخل، اولین و محوری‌ترین برنامه‌ی این وزارت بود.

وی با اشاره به برنامه‌های پروژه‌ی نهضت ساخت، گفت: در این نهضت، تمام اجزا و همه‌ی ساختار اجتماعی و اقتصادی به سمت خوداتکایی حرکت می‌کند، در همه اقتصادهای پیشرفته زنجیره ارزش، حرف اول را می‌زند ولی در کشور ما به واسطه شرایط پیرامونی و تهدیدها، امر خوداتکایی، امری مقدس است به همین دلیل این پروژه به عنوان پروژه‌ی نهضت ساخت داخل رونمایی شده است.

وی با تاکید بر این‌که رونق تولید و حمایت از تولید همواره در فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید شده است، گفت: ما باید بتوانیم در تمامی زمینه‌های صنعتی روی پای خود بایستیم، امروزه توان و تعمیق ساخت داخل ونگاه به درون و تکیه بر دانسته‌ها و مقدورات ملی و برون گرایی، برای ما فرصت طلایی است.

وی ادامه داد: اکثر کالاها با محاسبات دقیق، قابلیت صادرات و توسعه را دارند ما می توانیم از این فرصت طلایی به نحو احسن استفاده کنیم.

سرپرست معاونت امورصنایع وزیر صمت با اشاره به تعریف اهداف کیفی توسط وزارت صمت، گفت: هر پروژه نیازمند اهداف کیفی است، پروژه بدون هدف گذاری و اهداف کیفی مغفول خواهد ماند، برهمین اساس برای اکثر پروژه های داخل تا سال ۱۴۰۰ اهداف کیفی تعریف کرده‌ایم.

وی به توجه جدی در مدیریت واردات تاکید کرد و گفت:  امروزه منابع ارزی مبتنی بر توان صادرکنندگان است پس به ناچار باید آن‌ها را مدیریت کنیم، اکثر تولیداتی که عمق ساخت تولید داخل دارند امسال نسبت به سال‌های گذشته، تولید مثبتی داشتند، هر کالایی که توان داشته و بتواند نیاز کشور را برطرف کند، حتما در تامین زنجیره‌ی تولید کشور مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که تا پایان سال ۱۴۰۴ ، 10 میلیارد دلار از واردات باید به ساخت داخل تبدیل شود، گفت: برای تحقق این امر، چهار استراتژی از جمله تکمیل ظرفیت‌های خالی، بازسازی و نوسازی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، فراخوان سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه، طراحی شده است.

صادقی نیارکی با بیان این‌که تا پایان سال با کار مدیریتی در صنعت خودروی کشور، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ساخت داخل محقق می‌شود، گفت: ما در صنعت خودرو برای تولید موتورهای کم مصرف نیازمند سرمایه گذاری جدید هستیم، پس رویکرد اصلی ما به هم رسانی بین توانمندی‌ها و نیازمندی‌ها است‌.

وی در رابطه با میزهای تخصصی وزارت صمت، بیان کرد: میز ساخت اول صنعت خودرو در تیرماه ۹۸، در نمایشگاه بین المللی با ۳۵ قطعه توسط ۳۲ سازنده و با ارزش 740 میلیارد تومان برگزار شد، در فاصله ی کم تر از چهار ماه، از 35 پروژه‌ی میز اول، ۲۱ قطعه به تولید انبوه رسید.

وی ادامه داد: میزدوم در مهرماه 98، با ۴۲ قطعه توسط 36 سازنده با ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان و کاهش ارزبری ۹۱ میلیون یورویی در وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد و کم تر از یک ماه از ۴۲ پروژه‌ی این میز، هفت پروژه به بهره برداری رسید .

سرپرست معاونت امورصنایع وزیر صمت با بیان این‌که در میز سوم علاوه بر خودرو، موتورسیکلت نیز  وجود دارد، گفت: قطعات ساخت داخل در این میز به نمایش  گذاشته  شده است و امیدوارم قراردادها نیز در این میز به نتیجه‌ی مطلوب برسد.

وی با اشاره به شروط میزهای ساخت، گفت: وارداتی بودن محصولات و میزان ارزبری، مربوط بودن به خودروهای پر تیراژ، وجود حداکثر دو تامین کننده‌ی داخلی، عمق ساخت داخل، و تحقق تولید نمونه اولیه با تولید انبوه در کوتاه مدت از جمله شروط میزهای ساخت است.

وی با اشاره به رونمایی میز سوم در تبریز، اظهار کرد: این میز با ۲۲ قطعه توسط ۲۱ سازنده بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان ارزش در حوزه خودرو و موتور سیکلت امضا می‌شود و باعث کاهش ارزبری 99 میلیون یورویی خواهد شد.

صادقی نیارکی با اشاره به برگزاری میزهای دیگر تا پایان آذرماه، گفت:  اولین میز تخصصی برق و الکترونیک و مخابرات تا پایان آذرماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: میز تعمق ساخت داخل صنایع تاسیسات و لوازم خانگی و میز ساخت داخل ماشین سازی و تجهیزات با تمرکز بر صنعت پتروشیمی در ماه‌های آتی برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت امورصنایع وزیر صمت خاطرنشان کرد: وزیر صمت مرتب این موضوعات را از وزارت صمت پیگیری می کند و اعتقاد وی نیز ناشی از اسناد مقامات بالادستی و تاکیدات مقام معظم رهبری است، امیدوارم بتوانیم در سال رونق و تولید دستاوردهای مناسبی برای تولید کشور داشته باشیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین