|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۸۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی عنوان کرد: آیا یک استاندار برای حل مسائل باید از وزیر، معاون اول یا رئیس جمهور خواهش کند که موضوع بررسی شود؟ ما به غیر از تعارف کردن کاری نداریم. نتیجه آن هم این وضعیت نابسامان فعلی است.
  رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: مهم ترین مساله امروز ما تمرکز است. اگر رئیس جمهور دستور آقای جهانگیری را که بعد از دو ماه تفویض اختیارات به استانداران را در بخش تولید لغو کردند، دوباره اجرا کنند، به نظر من بیش از 60 تا 70 درصد مشکلات استان ها حل می‌شود.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در سی و دومین اجلاس سراسری خانه‌های صنعت، معدن و تجارت در نمایشگاه بین المللی مشهد اظهار کرد: امروز دشمنان ما که مایوس هستند که در حوزه نظامی علیه ما کاری کنند و در حوزه اقتصادی به ما فشار وارد می کنند. باید در این زمینه یک قرارگاه اقتصادی ایجاد کنیم که هنوز این قرارگاه شکل نگرفته است. در حوزه اقتصادی که 10 سال است مقام معظم رهبری فریاد می‌زند که دشمن در این زمینه سرمایه گذاری کرده، مساله را جدی نگرفته‌ایم. مجلس، دولت و دستگاه قضایی اهل تعارف هستند.

وی ادامه داد: ما به عنوان مسئولان نظام از سربازان تولید باید عذرخواهی کنیم. ما بد عمل کردیم. وقتی یک کالا به راحتی به کشور قاچاق می شود ولی همان کالا با 35 درصد هزینه سربار در داخل تولید می شود، چطور انتظار داریم که این افسر تولیدگر پای این مسیر بماند؟ مجموعه‌های متعددی در مشهد با 550 کارگر داشته‌ایم که تعطیل شد و دنبال دریافت بیمه بیکاری بود، با برگزاری دو جلسه در تهران این واحدها فعال شد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: امروز باید با رییس جمهور، معاون اول وی و وزرا صحبت کنیم که چرا تعارف می کنند؟ من به آقای جهانگیری گفتم که وقتی اختیارات تفویض نمی شود، دفاتر 37 واحد بخش خصوصی این استان دفاتر خود را در تهران راه اندازی می کنند چون تسهیلات ویژه را آنجا می توانند دریافت کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی عنوان کرد: آیا یک استاندار برای حل مسائل باید از وزیر، معاون اول یا رئیس جمهور خواهش کند که موضوع بررسی شود؟ ما به غیر از تعارف کردن کاری نداریم. نتیجه آن هم این وضعیت نابسامان فعلی است.

وی با بیان اینکه اگر یک واحد تولیدی در همین شهر بخواهد راه اندازی شود، از چند ارگان باید تاییدیه بگیرد، گفت: گاهی اوقات این فرایند از یک سال بیشتر می شود. حال کسی بخواهد واردات کند، باید از چند مجموعه تاییدیه اخذ کند؟ من می‌پذیرم ما کوتاهی کرده‌ایم و در حوزه قانون‌گذاری مساله را یک جنگ اقتصادی ندیدیم. دستگاه‌های اجرایی و قضایی هم این گونه مساله را ندیده‌اند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین