|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۸۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
اسلامی با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به استان یزد گفت: تعدادی بزرگراه جدید به بهره‌برداری رسیده و سایر بزرگراه‌ها نیز در دست احداث است. باید به این نکته توجه داشته باشیم که امروز حوادث بزرگراه‌ها بیشتر از جاده‌ها است.
 وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه نقاط حادثه‌خیز نداریم اما نقاط پرحادثه داریم، افزود: امروز میزان حوادث بزرگراه‌ها بیشتر از جاده‌ها است.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در بیست و پنجمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه مأموریت‌های وزارت راه و شهرسازی تأثیر بسزایی در زندگی مردم دارد، افزود: هر قدر ما عملکرد قوی‌تری داشته باشیم تأثیر جدی و بهتری بر زندگی مردم خواهیم داشت و قطعا عملکرد ضعیف ما نیز کیفیت زندگی مردم را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: نباید از ظرفیت قانون به صورت سلیقه‌ای تفسیر به رأی کنیم. باید بتوانیم با برنامه‌ریزی و تأمین منابع مالی در جهت ارتقای کیفیت زندگی مردم گام برداریم. منابع و بودجه فراوانی داشته و در دوره‌ای با کسری مواجه بوده‌ایم. در حقیقت منابع و بودجه همواره از معضلات موجود بوده اما فرایند مهم این است که در جهت پیشرفت اهداف و کیفیت زندگی مردم حرکت کنیم.

اسلامی ادامه داد: در وزارت راه و شهرسازی توجه ویژه‌ای به توسعه پایدار و متوازن داریم و نگاه ما اجرای طرح‌ها براساس برنامه است. در حقیقت برنامه‌محور حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به افزایش آلودگی هوا در روزهای گذشته در کلان‌شهرها و همچنین تهران گفت: باید از خدای متعال درخواست کنیم که جریان وزش باد محقق شود و خداوند به ما عنایت کند. آنچه که در وزارت راه و شهرسازی مورد اهتمام ویژه قرار گرفته، شامل حفاظت باغات و تأمین سرانه آموزشی، ورزشی و فرهنگی است که باید براساس طرح جامع تأمین این سرانه‌ها محقق شود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم همکاری وزارت راه و شهرسازی با شهرداری‌های کشور گفت: در برنامه توسعه شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر طرح‌های جامع به شورای برنامه‌ریزی استان‌ها تنفیذ اختیار شده و ما در وزارت راه و شهرسازی تطبیق و کنترل مصوبات را انجام می‌دهیم، اما متأسفانه از ۹ مصوبه‌ای که تا به امروز در شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها به تصویب رسیده، پنج مصوبه مغایرت‌های قانونی داشته، این در حالی است که فشار سنگینی بر روی شورای عالی شهرسازی است که دیگر در این امور دخالت نکند. اما ما در مقابل این فشارها کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود: ‌براساس آمار ما نقطه حادثه‌خیز نداریم اما نقطه پرحادثه داریم که این نقاط نیز آشکار شده و براساس آمار از ۲۵۱ نقطه از مواردی که پلیس اعلام کرده، ۶۸ نقطه موانع برطرف، ۱۴۰ نقطه در حال رفع موانع و مابقی نیز رفع خطر خواهد شد.

اسلامی با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به استان یزد گفت: تعدادی بزرگراه جدید به بهره‌برداری رسیده و سایر بزرگراه‌ها نیز در دست احداث است. باید به این نکته توجه داشته باشیم که امروز حوادث بزرگراه‌ها بیشتر از جاده‌ها است.

وی به طرح مسکن ملی و بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود: ‌در طرح ملی مسکن ثبت نام در استان‌های قم و خراسان جنوبی ظرفیت‌اش تکمیل شده و در استان خراسان شمالی نیز با توجه به کمبود متقاضی مسکن ملی این ظرفیت باقی مانده است.

او با اشاره به موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده تأکید کرد:‌ تا به امروز ۲۰ هزار نفر برای نوسازی بافت‌های فرسوده ثبت نام کرده‌اند که تسهیلاتی به آن‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده داده شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین