|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۸۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز از این مانورها به عنوان اقدامی هزینه‌بر و تحریک‌آمیز انتقاد کرده اما فرماندهان نظامی آمریکا این مانورها را برای جلوگیری از کره شمالی و تضمین اینکه هر گونه حمله از سوی پیونگ یانگ به شکست منتهی خواهد شد، حیاتی دانسته‌اند.
 وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، اگر تغییر فعالیت‌های نظامی آمریکا در کره جنوبی به پیشبرد یک توافق دیپلماتیک با کره شمالی برای امحای برنامه اتمی‌اش کمک کند، برای این احتمال آماده است.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا به خبرنگارانی که در جریان سفر به سئول وی را همراهی می‌کردند، گفت: هر گونه تغییر در مانورها یا آموزش‌های نظامی به شیوه‌ای صورت خواهد گرفت که به آمادگی نظامی نیروها خدشه‌ای وارد نکند و ما این کار را با رایزنی با دولت سئول انجام خواهیم داد.

وی به این مساله اشاره نکرد که چه تغییراتی ممکن است در رابطه با این موضوع در نظر گرفته شود.

آمریکا و کره جنوبی در حال حاضر در مانورهای نظامی خود در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تغییراتی داده و مقیاس آن‌ها را کاهش داده‌ است به این امید که این کار به ترغیب پیونگ یانگ برای موافقت با کنار گذاشتن تسلیحات اتمی‌اش کمک کند اما تاکنون این اقدام آمریکا و کره جنوبی کارآمد نبوده است.

اسپر گفت:‌ ما کمابیش وضعیت مانورمان را بسته به آنچه دیپلماسی اقتضا می‌کند، تغییر خواهیم داد. ما باید برای تمامی اقداماتی که به دیپلمات‌هایمان قدرت می‌دهد و به آن‌ها در مذاکرات اتمی کمک می‌کند، آماده باشیم.

کره شمالی بارها به صورت جدی از مانورهای نظامی گسترده آمریکا و کره جنوبی اعتراض کرده و آن را تمرینی برای حمله به کره شمالی توصیف کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز از این مانورها به عنوان اقدامی هزینه‌بر و تحریک‌آمیز انتقاد کرده اما فرماندهان نظامی آمریکا این مانورها را برای جلوگیری از کره شمالی و تضمین اینکه هر گونه حمله از سوی پیونگ یانگ به شکست منتهی خواهد شد، حیاتی دانسته‌اند.

اسپر گفت: همزمان با اینکه ما تغییر در مانورها، آموزش‌ها و چیزهای امثال این دو را در نظر داریم، می‌خواهیم این کار را با همکاری نزدیک با شرکایمان در کره جنوبی انجام دهیم نه به عنوان امتیازی برای کره شمالی بلکه به عنوان وسیله‌ای برای بازنگه داشتن درِ دیپلماسی.

وی افزود:‌ من بیانیه کره شمالی مبنی بر اینکه پایان سال جاری میلادی ضرب‌الاجلی برای آمریکا برای تغییر در رویکردش نسبت به مذاکرات اتمی است را جدی گرفته‌ام.

اسپر تصریح کرد: امیدوارم با توجه به تاریخ تنش‌ها در شبه جزیره کره، نهایتا دیپلماسی در این منطقه حاکم شود.

اسپر هنگامی که در سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان وزیر ارتش آمریکا انتخاب شد نگرانی خود را نسبت به دورنمای جنگ در شبه جزیره کره بیان کرده بود.

وی در آن زمان گفته بود: ما در مسیر جنگ هستیم. این مساله برای من کاملا روشن است چرا که ارتش در حال آماده شدن برای این مساله است.

آمریکا نزدیک به ۲۸ هزار نیرو در کره جنوبی دارد و اسپر تأکید کرده که آن‌ها باید برای مبارزه با کره شمالی آماده باشند.

اسپر همچنین گفت:‌ در جریان مذاکراتم در سئول با همتای کره جنوبی‌ام نگرانی آمریکا را نسبت به برنامه‌های سئول برای خروج از توافق تشریک اطلاعات با ژاپن ابراز خواهم کرد.

وی افزود: این اختلاف میان توکیو و سئول تنها به نفع کره شمالی و چین خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین