|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
وی با تشریح جزئیات ابطال این تعداد کارت سوخت افزود: این کار که رویکرد غیرقیمتی داشت، از زمستان پارسال آغاز شد و در قالب آن، کارت بنزین ۶ میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت ابطال یا سهمیه ویژه آنها به سهمیه معمولی تبدیل شد و در نتیجه میزان مصرف بنزین در کشور به شکل قابل توجهی کاهش یافت.
معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، از حذف 6 میلیون کارت سوخت در راستای توقف رانت در تخصیص سهمیه بنزین و سوءاستفاده از کارت‌های هوشمند سوخت خبر داد و از آن به عنوان یکی از دستاوردهای اجتماعی دولت نام برد با اجرای بزرگترین طرح مدیریت سوخت در کشور، بدون انجام سرمایه‌گذاری جدید، مصرف بنزین کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر کاهش داشته است همین برنامه در آینده برای وانت بارها اجرا خواهد شد. زیرا بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کارت سوخت با سهمیه ویژه برای وانت بارها در کشور وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنها در شبکه حمل و نقل عمومی فعال نیستند

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، از حذف 6 میلیون کارت سوخت خبر داد. حسین هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: با حذف ۶ میلیون کارت سوخت از مجموع ۲۴ میلیون کارت هوشمند صادره در کشور، مصرف بنزین یارانه‌ای در ۵ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر کاهش داشته است. وی با تشریح جزئیات ابطال این تعداد کارت سوخت افزود: این کار که رویکرد غیرقیمتی داشت، از زمستان پارسال آغاز شد و در قالب آن، کارت بنزین ۶ میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت ابطال یا سهمیه ویژه آنها به سهمیه معمولی تبدیل شد و در نتیجه میزان مصرف بنزین در کشور به شکل قابل توجهی کاهش یافت. هاشمی با اشاره به اینکه از سال ۹۱ مصرف بنزین روند افزایشی داشت و در آذرماه سال ۹۲ هم شاهد افزایش ذرات معلق در هوا بودیم، یادآور شد: پس از بررسی شبکه تخصیص بنزین یارانه‌ای، به کارت‌های سوختی برخورد کردیم که متعلق به موتورسیکلت‌های سرقت شده، اسقاطی یا توقیف شده بود که همه این کارت‌ها تعیین تکلیف شدند. وی افزود: همچنین برای ابطال حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار کارت سوخت موتورسیکلت‌هایی با سن کارکرد ۱۵ تا ۲۵ سال، مهلت تعیین و به مرور زمان سهمیه سوخت آنها ابطال شد و به موازات آن تکلیف ۵ میلیون و ۳۱۴ هزار موتورسیکلت فرسوده یا فاقد پلاک ملی که هنوز با پلاک قدیمی تردد می‌کنند، مشخص شد. به گفته وی، همین کار در مورد سهمیه بنزین ۲۶ هزار دستگاه خودرو در آموزشگاه‌های رانندگی انجام گرفت. یعنی آموزشگاه‌های رانندگی که فقط یک خدمت ارائه و در قبال آن هزینه دریافت می‌کنند، از این به بعد سهمیه ویژه‌ای نمی‌گیرند، در صورتی که آنها قبلاً همانند آژانس‌ها سهمیه سوخت ویژه دریافت می‌کردند.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین