|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۰
کد خبر: ۲۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶
حمیده عباسعلی پیش از این در بزرگترین رویداد ورزشی قاره کهن، کاراته بانوان ایران را برای اولین‌بار صاحب مدال طلا کرد. ذبیح‌الله پورشیب در وزن84- کیلوگرم کومیته و مهسا افسانه در کاتا، دیگر نمایندگان کشورمان هستند که باید برای کسب مدال برنز به میدان بروند.
تیم‌ملی کاراته ایران امروز در انتظار کسب دومدال طلا و دومدال برنز از  مسابقات قهرمانی جهان است. بیست‌ودومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان از روز چهارشنبه با حضور 887کاراته‌کا از 116کشور به میزبانی آلمان در شهر برمن آغاز شده و نمایندگان کشورمان در هر دورشته کاتا و کومیته انفرادی و تیمی به‌میدان رفته‌اند. کاراته ایران در روز نخست هفت‌نماینده در بخش کاتا و کومیته داشت که سجاد گنج‌زاده در وزن84+ کیلوگرم و حمیده عباسعلی در وزن68+ کیلوگرم کومیته موفق شدند به فینال راه پیدا کنند. گنج‌زاده برای رسیدن به فینال، کاراته‌کاهایی از مجارستان، ایتالیا، برزیل، مصر و بوسنی را شکست داد. او در مبارزه پایانی خود باید برابر «انیس ارکان» از ترکیه قرار بگیرد. اما حمیده عباسعلی، بانوی تاریخ‌ساز کاراته ایران که ماه گذشته در بازی‌های آسیایی2014 اینچئون کره‌جنوبی مدال طلا کسب کرده بود، در این مسابقات هم دست به کار بزرگی زد و با شکست همه رقبا، راهی دیدار پایانی شد. او پس از استراحت در دور نخست، به ترتیب حریفانی از بلاروس، اسپانیا، هلند و مجارستان را مغلوب کرد و فینالیست شد.

 عباسعلی برای کسب مدال طلا باید با «شیما عبدالیزید» از مصر پیکار کند. این برای نخستین‌بار است که تیم‌ملی کاراته بانوان کشورمان با حجاب اسلامی، مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را گرفته و به واسطه حمیده عباسعلی، به این افتخار بزرگ رسیده است. حمیده عباسعلی پیش از این در بزرگترین رویداد ورزشی قاره کهن، کاراته بانوان ایران را برای اولین‌بار صاحب مدال طلا کرد. ذبیح‌الله پورشیب در وزن84- کیلوگرم کومیته و مهسا افسانه در کاتا، دیگر نمایندگان کشورمان هستند که باید برای کسب مدال برنز به میدان بروند. پگاه زنگنه، فرید حقیقی و بهمن عسگری نیز کاراته‌کاهایی بودند که در این روز از دور رقابت‌ها حذف شدند. روز پنجشنبه اما پنج‌نماینده دیگر از تیم‌ملی کومیته ایران روی تاتامی رفت که تنها امیر مهدی‌زاده، قهرمان دوره قبل این مسابقات توانست راهی دیدار رده‌بندی شود و چهارملی‌پوش دیگر، از دور مسابقات کنار رفتند.
 او برای رسیدن به مدال برنز باید به مصاف «ویتالی سیمنتسوف» از اوکراین برود. دیدارهای رده‌بندی و فینال، عصر امروز برگزار خواهد شد. در کاتای تیمی بانوان، تیم کشورمان نیز به دیدار رده‌بندی راه یافت تا فردا برای کسب مدال برنز به مصاف تیم ویتنام برود. کاروان کاراته ایران در حالی به این دوره از مسابقات قهرمانی جهان در آلمان اعزام شد که اعضای تیم کاتا را به این رقابت‌ها نفرستادند و گفته می‌شود به جای این تیم، تعداد زیادی همراه را به آلمان اعزام کرده‌اند.

احد شاهین، ملی‌پوش کاتای تیمی در این خصوص به ایسنا می‌گوید: «کسی از طرف فدراسیون پیگیر کارهای ما نبود و اسامی ما را به سفارت آلمان ندادند. خودمان از طریق سفارت لهستان دنبال دریافت روادید بودیم که متاسفانه نتوانستیم کاری کنیم. این در حالی است که فدراسیون، دونفر را به عنوان روابط بین‌الملل و نام هشت‌مربی کومیته را به سفارت آلمان اعلام کرده است!»

منبع: شرق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین