|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۲
کد خبر: ۲۸۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
خواسته‌هایی که به واشنگتن و کشورهای اروپایی اعلام کرده‌ایم شامل پایان تهدید ترکیه، مجازات ترکیه و توقف مجهز کردن این کشور و اعمال تحریم‌های اقتصادی و مجازاتش به دلیل استفاده از سلاح ممنوعه است. همچنین ما خواهان اعزام نیروهای بین المللی به مرزها برای تضمین عدم بازگشت داعش هستیم.
 رئیس هیئت اجرایی شورای سوریه دموکراتیک اعلام کرد، آمریکا این شورا را به مذاکره با دمشق با نظارت روسیه تشویق کرده است.

به گزارش ایسنا، الهام احمد، رئیس هیئت اجرایی شورای سوریه دموکراتیک به روزنامه الشرق الاوسط گفت: واشنگتن رسما به ما اطلاع داده که نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه و نزدیکی مرزها عراق برای حفاظت از میادین نفتی و ممانعت از سلطه گروه‌هایی مثل داعش بر این میادین می‌مانند. جدول زمانی برای ماندن این نیروها وجود ندارد.

احمد گفت: خواسته‌هایی که به واشنگتن و کشورهای اروپایی اعلام کرده‌ایم شامل پایان تهدید ترکیه، مجازات ترکیه و توقف مجهز کردن این کشور و اعمال تحریم‌های اقتصادی و مجازاتش به دلیل استفاده از سلاح ممنوعه است. همچنین ما خواهان اعزام نیروهای بین المللی به مرزها برای تضمین عدم بازگشت داعش هستیم.

وی درباره توافق با دمشق برای استقرار نیروهای ارتش سوریه در مرز با ترکیه تأکید کرد: ما خواهان مذاکرات سیاسی هستیم که دمشق اداره خودمختار را در قانون اساسی به رسمیت بشناسد. به موجب این توافق اختیارات بین دولت مرکزی و طرف‌ها توزیع می‌شود. اداره خودمختار بخشی از سوریه و قانون اساسی است. طرف آمریکایی نیز ما را به این مذاکرات تشویق کرده است. باید در هرگونه توافقی در آینده نیروهای سوریه دموکراتیک نیروی ویژه به حساب آیند طوری که بخشی از ارتش سوریه باشند. به این معنا که باید به عنوان بخشی از ارتش سوریه اما زیرنظر اداره خودمختار باشند و رابطه قانونی با وزارت دفاع سوریه داشته باشند.

الهام احمد درباره تروریست‌های خارجی گفت: ما می‌خواهیم دادگاه‌های ویژه‌ای را برای داعشی‌ها برقرار کرده و نگهبانانی را برای زندان‌ها و اردوگاه‌ها قرار دهیم و موضوع محاکمه داعشی‌ها را با فرانسوی‌ها مورد بحث قرار می‌دهیم. اگر حمله ترکیه ادامه یابد وضعیت درباره داعشی‌ها خطرناک خواهد بود. ممکن است نظام سوریه، یا روسیه یا ترکیه آن‌ها را بازداشت کرده یا اینکه فرار کنند برای همین خواهان توقف حمله ترکیه شدیم.

وی درباره اعتراض ترکیه به روابط میان نیروهای سوریه دموکراتیک با حزب کارگران کردستان ترکیه(پ‌ک‌ک) گفت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برای اشغال خاک دیگر کشورها بهانه می‌تراشد. موقعیت جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنیم کردنشین است اما ما درباره طایفه‌های مختلفی صحبت می‌کنیم. ترکیه نباید یگان‌های مدافع خلق کرد را بهانه کند. نیروهای ما به امنیت ترکیه لطمه‌ای نزده‌اند. تمامی کشورهای ائتلاف و آمریکا این را می‌دانند. ما با تروریسم جنگیدیم و هیچ ارتباطی با تروریسم نداریم. ما اولویت‌هایی در داخل سوریه داریم و از منافع مردم خود دفاع می‌کنیم.

الهام احمد تأکید کرد که کردها هیچ گونه طرح قومی ندارند بلکه به دنبال احقاق حقوق خود هستند.

وی درباره توافق نظامی با دمشق گفت: نیروهای دولتی و پلیس روسیه تمامی مرزها را تحویل گرفتند اما منطقه توافق میان ترکیه و روسیه بین رأس العین و تل ابیض را حفظ کردند. ترکیه آنجا را منطقه امن می‌نامد اما ما آن را "منطقه جهنم" می‌نامیم چراکه ترکیه از آن برای انتقال داعشی‌ها استفاده می‌کند.

الهام احمد تأکید کرد که تعداد نیروهای سوریه دموکراتیک ۷۰ هزار تن است که اگر پلیس نیز به آن اضافه شود به ۱۰۰ هزار تن می‌رسد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین