|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۸۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
استاندار آذربایجان شرقی سپس در خصوص میزان خسارت های در شهرستان سراب نیز گفت: در شهرستان سراب ۲۵ روستا در اثر زلزله دچار آسیب جدی شده و خوشبختانه تلفات جانی در این شهرستان نداشتیم.
  استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه آواربرداری در مناطق زلزله زده از امروز آغاز شد، گفت: ساخت واحدهای مسکونی و بازسازی دیگر واحدها نیز به زودی آغاز می شود.

 محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان ‌شرقی عصر امروز شنبه در بازدید از روستاهای زلزله‌زده سراب از بسیج امکانات برای ارائه خدمات به زلزله زدگان میانه و سراب خبر داد و گفت: از ساعات اولیه وقوع زلزله در این منطقه تمام نیروهای خدماتی و امدادی حضور دارند. همه امکانات دستگاه‌ها برای کمک‌رسانی به این مناطق بسیج شده است.

پورمحمدی افزود: روسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهوری، وزرای دولت و استانداران از دیروز در تماس‌های تلفنی پیگیر وضعیت زلزله‌ زدگان هستند.

وی با اشاره به اینکه عمده نیازمندی‌های مردم در مناطق زلزله ‌زده وسایل گرمایشی و مواد غذایی است، ادامه داد: مردم کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به جمعیت هلال احمر تحویل دهند و از مراجعه مستقیم به مناطق زلزله‌زده خودداری کنند.

استاندار آذربایجان شرقی سپس در خصوص میزان خسارت های در شهرستان سراب نیز گفت: در شهرستان سراب ۲۵ روستا در اثر زلزله دچار آسیب جدی شده و خوشبختانه تلفات جانی در این شهرستان نداشتیم.

وی با بیان اینکه مقاوم نبودن خانه‌ها دلیل اصلی خسارت های ناشی از زلزله است، ابراز داشت: باید توجه ویژه ای به مقاوم سازی خانه های روستایی و بافت فرسوده داشته باشیم.

پورمحمدی با بیان اینکه پیگیر امور همه روستاهای زلزله‌زده هستیم، گفت: کار بازسازی به سرعت آغاز شود.  ۱۳۰ روستا در میانه و سراب دچار خسارت شده‌ است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین میزان خسارت‌های واردشده به خانه‌های روستایی را بررسی کرد و از نزدیک با روستاییان به گفت‌ و گو پرداخت و ضمن ابراز همدردی با آنها، در جریان چگونگی کمک‌رسانی از سوی دستگاه‌های مسئول قرار گرفت.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین