|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۲
کد خبر: ۲۸۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
فون درلاین که تا پیش از انتصاب به عنوان رئیس جدید کمیسیون اروپا، وزیر دفاع کشورش بود، تصریح کرد: امروز قدرت نرم دیگر کافی نیست. اگر ما اروپایی‌ها می‌خواهیم در جهان جسارت داشته باشیم باید همچنین زبان قدرت را یاد بگیریم.
 رئیس منتخب جدید کمیسیون اروپا گفت، اتحادیه اروپا دیگر نمی‌تواند برای دفاع از ارزشهایش در جهان به "قدرت نرم" متکی باشد و لازم است که "زبان قدرت" را یاد بگیرد.

 اورسولا فون درلاین، رئیس منتخب جدید کمیسیون اروپا در سخنرانی خود با موضوع "وضعیت اروپا" در برلین، پایتخت کشورش خطاب به مخاطبانش یادآور شد مساله "قدرت نرم" شامل شیوه گسترش نفوذ یک کشور از طریق ابزارهایی همچون فرهنگ است که به گفته وی یک پروژه "پرهزینه" است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فون درلاین که تا پیش از انتصاب به عنوان رئیس جدید کمیسیون اروپا، وزیر دفاع کشورش بود، تصریح کرد: امروز قدرت نرم دیگر کافی نیست. اگر ما اروپایی‌ها می‌خواهیم در جهان جسارت داشته باشیم باید همچنین زبان قدرت را یاد بگیریم.

فون درلاین در ادامه صحبتهایش خاطر نشان کرد: ما در اروپا باید قدرت فیزیکی خود را که تا مدتها برای آن متکی به دیگران بوده‌ایم از جمله به عنوان مثال در حوزه سیاستگذاری امنیتی رشد دهیم.

او همچنین گفت، در درجه دوم اروپا باید از نیروی در اختیارش برای "تعامل هدفمند" به نحوی که بیشترین نفع را برای آن داشته باشد استفاده کند. او چین را یکی از کشورهایی دانست که اتحادیه اروپا با استفاده از جایگاهش می‌تواند در تجارت دوجانبه با آن اعمال نفوذ کند.

این وزیر دفاع سابق آلمان در ادامه بر قدرتهای اروپا به عنوان یک سنگر دموکراسی و آزادی در جهانی ناآرام تاکید کرده و در عین حال بریگزیت را عامل ایجاد یک گروه فشرده تر در میان اعضای باقی‌مانده اتحادیه اروپا دانست.

وی افزود: ما باید با اطمینان به مسیر اروپایی حرکتمان ادامه دهیم.

او اضافه کرد: باید در دیدگاهمان درباره منافع خارجی اروپا راهبردی‌تر برخورد کنیم و این منافع شامل سیاست گسترده‌سازی اتحادیه اروپا هم می‌شود.

فون‌ درلاین تاکید کرد، این به نفع اتحادیه اروپا خواهد بود که کشورهای حوزه غرب بالکان در مسیر پیوستن به این بلوک قرار بگیرند.

اخیراً امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشست اخیر سران اتحادیه اروپا در بروکسل مساله گسترش بیشتر اتحادیه اروپا را وتو کرده و گفت، باید فرآیند پیوستن اعضای جدید به این اتحادیه اصلاح شود.

با این حال فون درلاین خاطر نشان کرد: ما از آلبانی و مقدونیه شمالی درخواستهای بسیاری را داشتیم و آنها کاملاً تبعیت کردند. حالا این ما هستیم که باید به قولمان پایبند باشیم و روند مذاکرات مربوط به پیوستن آنها به اتحادیه اروپا را تسهیل کنیم.

فون درلاین، سیاستمدار آلمانی به دنیا آمده در شهر بروکسل و مادر هفت فرزند، قرار بود بعد از انتخاب شدن به عنوان رئیس جدید کمیسیون اروپا در تاریخ اول نوامبر کارش را در این سمت شروع کند اما تاریخ آغاز به کار او بعد از آنکه پارلمان اروپا چند تن از نامزدهای معرفی شده توسط او برای انتصاب در سمتهای مختلف را رد کرد، تا یک ماه به تعویق افتاد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین