|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۸۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
«اين طرح مربوط به مرحله قبل از محاکمه يعني مرحله بازجويي، بازداشت و تحقيقات مقدماتي است. ما از پخش اعترافات، تجربه‌هاي بدي از جمله مربوط به پرونده متهمان ترور دانشمندان هسته‌اي داشتيم که طبق اين طرح ضبط و پخش اعترافات متهمان، در مرحله تحقيقات مقدماتي ممنوع مي‌شود.»
  رسانه‌هاي دلواپس پس از دستگيري روح‌ا... زم برنامه‌هاي بسياري براي دستاويز قرار دادن وي براي تخريب دولت داشتند و از اين جهت در همان روزهاي اول بر لزوم شناسايي همکاران داخلي زم تاکيد داشتند و با وجود اينکه قوه قضائيه هنوز اطلاعاتي از همکاران داخلي وي منتشر نکرده بود غير مستقيم دولت و اصلاح‌طلبان را در اين ميان مقصر و همکار وي معرفي مي‌کردند. با اين حال سه‌شنبه اسماعيلي سخنگوي قوه قضائيه در اين خصوص گفت: «اشراف بسيار مناسبي از اين طريق به دست آمده و اطلاعات بسيار خوبي از نحوه کار سرويس‌هاي بيگانه به دست آمده است. در هفته‌هاي آتي نسبت به ساير نتايج به دست آمده از پرونده اطلاع‌رساني انجام مي‌شود.»

تخريب دولت با اسم زم

دستگيري روح‌ا... زم سر شبکه سايت و شبکه معاند و ضد انقلاب آمدنيوز توسط سازمان اطلاعات سپاه که نشان از اقتدار و اشراف اطلاعاتي و عملياتي آنها داشته اکنون به مرحله جديدي رسيده است. اگر تا پيش از اين صحبت از چگونگي دستگيري، محل دستگيري و چرايي خروج زم از محل استقرار خود بود، اما اکنون پرسش‌ها به اطلاعات به‌دست آمده از وي، همکاران داخلي و عناصر نفوذي در ايران و اتهام و سرنوشت زم تغيير پيدا کرده است. اين در حالي است که برخي از جريانات مخالف دولت پيش از دستگاه قضايي وارد صدور حکم و اطلاع‌رساني در اين باره شده‌اند و از همکاري برخي از قوا و سازمان‌ها با اين چهره ضد انقلاب خبر مي‌دهند.

چنانکه سيدمحمدجواد ابطحي نماينده خميني‌شهر با اشاره به شناسايي سر شبکه‌هاي معاند داخلي مرتبط با روح‌ا... زم گفته: «افراد شناسايي شده هم از دولت هستند و هم در قواي ديگر و بعد از دستگيري زم، برخي افراد به مسئولان مربوطه نامه نوشته و ضمن ابراز ندامت خواستار عفو و بخشش شدند.» گرچه بسياري از مقامات و مسئولان به لزوم پرهيز از جناحي کردن اين ماجرا و متهم ساختن برخي جناح‌ها سخن گفته‌اند، اما گويا دلواپسان به هر نحوي درصددند که زم و حواشي پيرامونش را به اصلاح‌طلبان بچسبانند و آنها را خائن جلوه دهند. اگر به تجربه تاريخي در اين چند ساله نيز مراجعه کنيم خواهيم ديد که در اکثر مسائل چالش بر انگيز داخلي و خارجي مثل FATF، برجام و... نيز تيغ تيز دلواپسان همواره دولت و اصلاح‌طلبان را نشانه رفته و آنها را خائن به منافع ملي و کشور قلمداد کرده‌اند. البته اين يک روي سکه است که دلواپسان اصلاح‌طلبان و دولت را هدف قرار مي‌دهند و در روي ديگر سکه شايد برخي از اين عناصر نفوذي يا رابط در ميان خود آنها پيدا شود. کما اينکه نبايد از ياد برد که چندي پيش نيز دبير سياسي خبرگزاري موج که از رسانه‌هاي متصل به اصولگرايان محسوب مي‌شود در سفر وزير امور خارجه به 4 کشور اروپايي در سوئد ماندگار شد و بازنگشت.

دلواپسان به کاهدان زدند

اوايل مهرماه بود که طرح ممنوعيت پخش اعترافات متهمان از صداوسيما توسط برخي نمايندگان در مجلس اعلام شد که با موافقت و مخالفت‌هايي مواجه شد و در نهايت دوشنبه 13 آبان اعلام وصول شد. محمود صادقي نماينده تهران و طراح اين طرح مي‌گويد: «اين طرح مربوط به مرحله قبل از محاکمه يعني مرحله بازجويي، بازداشت و تحقيقات مقدماتي است. ما از پخش اعترافات، تجربه‌هاي بدي از جمله مربوط به پرونده متهمان ترور دانشمندان هسته‌اي داشتيم که طبق اين طرح ضبط و پخش اعترافات متهمان، در مرحله تحقيقات مقدماتي ممنوع مي‌شود.» با اين حال دلواپسان و رسانه‌هايشان از آنجايي که همواره در صدد تخطئه و تخريب هستند مطرح کردن اين طرح را به دستگيري روح‌ا... زم نسبت مي‌دهند و معتقدند اين طرح براي عدم پخش صحبت‌هاي زم و مشخص نشدن همکاران داخلي وي به مجلس ارائه شده است. در حالي که اگر به تاريخ تقديم طرح نگاه کنيم خواهيم ديد که اين طرح در 7 مهر ماه به هيأت رئيسه تقديم شده و مدير آمدنيوز در 22مهرماه يعني 15 روز بعد دستگير شده است. پس اساسا نمي‌تواند قرابتي ميان اين دو رخ داد وجود داشته باشد. اتفاقا جامعه منتظر اطلاعات جديد از سر شبکه معاند و ضد انقلاب آمدنيوز است و دولت و اصلاح‌طلبان از آن حمايت مي‌کنند. به‌نظر مي‌رسد برخي جريانات با مطرح کردن چنين مسائلي درصدد فرار به جلو هستند که به اسم اصلاح‌طلبان و دولت مخالفت خود را با انتشار اطلاعاتي در زم نشان دهند.

مستندات فراواني به دست آمده

سخنگوي قوه قضائيه در سيزدهمين نشست خبري خود با خبرنگاران در خصوص آخرين وضعيت بازداشت و پرونده روح‌ا... زم گفت: در اين پرونده تحقيقات مفصلي انجام شده و مستندات فراواني به دست آمده و بر اساس تحقيقات، ارتباط مستمر و وابستگي اين فرد به سرويس‌هاي بيگانه محرز و نحوه ارتباط مشخص شده است. انتخاب نوشت؛ غلامحسين اسماعيلي افزود: وجوه اخذ شده ناشي از اين ارتباط احصا شده است. علاوه بر اين مشخص شد که اين فرد يک حالت سر شبکه‌اي داشته است. اين فرد براي خيلي از پايگاه‌هاي برون مرزي مرجعيت داشته است. وي اظهار داشت: اشراف بسيار مناسبي از اين طريق به دست آمده و اطلاعات بسيار خوبي از نحوه کار سرويس‌هاي بيگانه به دست آمده است. در هفته‌هاي آتي نسبت به ساير نتايج به دست آمده از پرونده اطلاع‌رساني انجام مي‌شود. سخنگوي قوه قضائيه در خصوص اينکه اتهام اين فرد محاربه است تصريح کرد: تا نهايي شدن تحقيقات از بيان جزئيات معذوريم.

منبع:روزنامه آرمان ملی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین