|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۸۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
در این دیدار بحران‌های موجود در برخی کشورهای عربی، تلاش‌ها برای مبارزه با "تروریسم" و ایدئولوژی افراط‌گرایی، مقابله با مداخلات خارجی و توافق پیرامون تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی در بحران‌های مختلف خاورمیانه بررسی شد.
 رئیس جمهوری مصر اعلام کرد: امنیت منطقه خلیج فارس بخش جدایی‌ناپذیر از امنیت ملی مصر است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور در جریان دیدارش با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین بر این موضع تاکید کرد.

وی افزود: در این دیدار بحران‌های موجود در برخی کشورهای عربی، تلاش‌ها برای مبارزه با "تروریسم" و ایدئولوژی افراط‌گرایی، مقابله با مداخلات خارجی و توافق پیرامون تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی در بحران‌های مختلف خاورمیانه بررسی شد.

راضی گفت، دو طرف در این دیدار توافق میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب این کشور را با نظارت ریاض و حمایت امارات ستوده و آن را گامی محوری در حل بحران یمن دانستند.

پادشاه بحرین نیز در دیدار مذکور نسبت به روابط مستحکم میان مصر و بحرین ابراز خرسندی کرده و گفت، کشورش تمایل دارد به توسعه و تقویت راه‌کارهای همکاری دوجانبه در همه زمینه‌ها ادامه دهد، به گونه‌ای که منافع مشترک دو طرف محقق شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین