|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۲۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای اوکراین را به نقض آتش بس در مناطق جنوب و شرق این کشور که منجر به کشتار ساکنان این مناطق شده ، متهم کرد.
'آلکساندر لوکاشویچ' در بیانیه خود خاطرنشان کرد: دولت اوکراین توافق های موجود ازجمله توافق های بدست آمده در اجلاس سه جانبه با شرکت روسیه، اوکراین و آمریکا در ژنو و توافقنامه مینسک را نقض کرده است.

وی افزود: کی یف به جای تلاش برای کاهش تنش ها در مناطق جنوب و شرق اوکراین، اقدامات نظامی را در این مناطق با استفاده از تسلیحات سنگین تشدید کرده است.

لوکاشویچ در بیانیه خود خاطرنشان کرد: براثر اقدامات نیروهای اوکراینی در مناطق لوهانسک و دونتسک هزاران نفر از ساکنان این مناطق قربانی شده اند و خسارات سنگینی به تاسیسات عمومی و اماکن مسکونی این مناطق وارد شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: دولت اوکراین بجای آغاز اصلاحات در ساختار حکومتی و گفت و گو با نمایندگان ساکنان مناطق جنوب و شرق این کشور، به اقدامات نمایشی متوسل شد که تاکنون جز وعده های توخالی نتیجه ای به همراه نداشته است.

وی در ادامه با پیشنهاد اوکراین برای ازسرگیری مذاکرات ژنو با شرکت نمایندگان روسیه، اوکراین و آمریکا مخالفت کرد.

دولت اوکراین و سران شورشیان پنجم سپتامبر سال جاری (14 شهریور) در مینسک پایتخت بلاروس، برای هموار کردن مسیر حل این بحران، توافقنامه آتش بس امضا کردند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین