|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
گروه ناظر بر حقوق بشر در سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد که حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا، مواضع گروه تروریستی 'جبهه النصره' را که با القاعده در ارتباط است، در شمال غربی سوریه هدف قرار داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از امان، این گروه اضافه کرد که بمب جنگنده های این ائتلاف به یک دفتر و یک خودروی متعلق به جبهه النصره در استان ادلب در شمال غربی سوریه اصابت کرد.

همچنین یکی از اعضای یک گروه مخالف سوری که در شمال این کشور فعال است، حملات هوایی علیه مواضع جبهه النصره و یک گروه تندروی دیگر موسوم به 'احرار الشام' در نزدیکی مرز ترکیه را که تقریبا ساعت یک بامداد روز جاری (پنجشنبه) روی داد، تایید کرد.

وی که خواست ناشناس بماند، گفت: قدرت حملات و دقت آن موید این است که توسط جنگنده های این ائتلاف انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد که خودروی متعلق به جبهه النصره که در این حملات هدف قرار گرفت، مهمات جابجا می کرد.

براساس این گزارش، ساکنان منطقه 'حارم' در استان ادلب اعلام کردند که دست کم 4 کودک در جریان حمله ای که به باور آنها توسط ائتلاف ضد داعش انجام شده است، کشته و ده ها تن زخمی شدند.

در همین حال، ساکنان اطراف گذرگاه مرزی 'باب الهوی' که تحت کنترل مخالفان سوری است و یک گذرگاه راهبردی برای ترکیه تلقی می شود، گفتند که اصابت یک موشک به مقر گروه احرارالشام به کشته شدن 'ابوالنصر' رییس بخش تدارک سلاح این گروه منجر شد.

'رامی عبدالرحمان' رییس گروه ناظر بر حقوق بشر در سوریه گفت که این حملات نشان می دهد که جبهه النصره برای دومین بار در کارزار ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا هدف قرار گرفته است.

اولیه حمله به این گروه در ماه سپتامبر در نخستین روز از حملات هوایی آمریکا در سوریه علیه داعش روی داد.

آمریکا قصد دارد به عنوان بخشی از راهبرد خود علیه داعش در سوریه، حمایت نظامی از آنچه گروه های مخالف میانه روی دولت سوریه می خواند، افزایش دهد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین