|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۸۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
رئیس جمهوری روز گذشته در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری از اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران خبر داد و گفت از فردا (امروز چهارشنبه) به زنجیره میانی سانتریفیوژهای IR۶ گاز تزریق خواهد شد.
  آلمان چهارمین گام ایران در کاهش تعهدات برجامی را «غیرقابل پذیرش» خواند و خواستار بازگرداندن این اقدامات شد.

خبرگزاری فرانسه چهارشنبه‌شب گزارش داد که آلمان چهارمین گام ایران در کاهش تعهدات برجامی را «غیرقابل پذیرش» خوانده و خواستار بازگشت کامل تهران به این توافق شده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در راستای کاهش تعهدات برجامی، امروز چهارشنبه ۱۵ آبان ماه گازدهی به ۱۰۴۴ سانتریفیوژ آغاز می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: گام چهارم ایران در کاهش تعهدات برجامی امروز با گازدهی به ۱۰۴۴ سانتریفیوژ آغاز می شود. در این پیام آمده است: به جهت سیاست‌های آمریکا و متحدانش فوردو به زودی کاملا فعال خواهد شد.

رئیس جمهوری روز گذشته در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری از  اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران خبر داد و گفت از فردا (امروز چهارشنبه) به زنجیره میانی سانتریفیوژهای IR۶ گاز تزریق خواهد شد.

رئیس جمهوری در عین حال تاکید کرد که این گام هم همانند سه گام قبلی ایران برگشت پذیر است و در صورتی که  شرکای برجام به تعهدات خود برگردند، ایران هم تعهدات خود را اجرا خواهد کرد.

کاظم غریب آبادی سفیر ایران در وین هم روز سه شنبه اعلام کرد که کاهش تعهدات برجامی ایران و گاز دهی(UF۶) در تاسیسات فوردو طی نامه ای به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسید.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین