کد خبر: ۲۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه درگیری‌ها میان نیروهای دولت سودان جنوبی و شورشیان این کشور را به شدت محکوم کرد.
گری کوئینلن، نماینده استرالیا در سازمان ملل متحد و رییس دوره‌ای شورای امنیت این سازمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: درگیری‌های در سودان جنوبی میان نیروهای امنیتی و شورشیان این کشور به کشته و زخمی شدن تعداد بسیاری غیرنظامی منجر شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این درگیری‌ها تعرض به توافق آتش‌بس به شمار می‌آید و نشان‌دهنده عدم وجود تعهد از سوی دو طرف برای پیشبرد فرایند صلح در چارچوبی سیاسی است.

از سر گیری درگیری‌ها میان نیروهای دولتی سودان جنوبی و شبه‌نظامیان وابسته به اپوزیسیون این کشور نگرانی‌های بسیاری را از سوی جامعه بین‌المللی به دنبال داشته است.

درگیری‌ها در سودان جنوبی تاکنون به آواره شدن بیش از 1.8 میلیون تن در این کشور منجر شده است.

رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که اعضای این شورا قویاً خواهان آن هستند که تمامی خشونت‌ها در سودان جنوبی هرچه سریع‌تر پایان یابد.

وی تاکید کرد که اعضای شورای امنیت خواهان پایان تعرض‌ها به حقوق بشر و سوء‌استفاده از قوانین بین‌المللی در سودان جنوبی هستند.

در این بیانیه همچنین کوئینلن، از دولت سودان جنوبی خواست به‌ سرعت فرایند رسیدگی به اتفاقات اخیر دراین کشور را آغاز و در راستای محاکمه عوامل ناآرامی‌ها اقدام لازم را به‌عمل آورد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین