|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۲۸۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
متیو چئونگ، دبیر ارشد دولت هنگ کنگ در اظهاراتی درباره اینکه آیا نشست اخیر شی جینپینگ با کری لام حاکی از نگرانی‌های رئیس جمهور چین درباره نحوه مدیریت ناآرامی های هنگ کنگ توسط دولت لام است، اظهار کرد: عکس چنین صحبتی درست است.
 یک مقام ارشد دولت هنگ کنگ امروز (سه‌شنبه) گفت، نشست اخیر شی جینپینگ با کری لام یک "رای اعتماد" به قابلیت این رئیس اجرایی هنگ کنگ برای مقابله با اعتراضات پنج ماهه ‌ای که در این دولتشهر نیمه‌خودمختار برپا شد، است.

 اخیراً شی جینپینگ، رئیس جمهور چین با کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ در حاشیه یک اجلاس تجاری در شهر شانگهای دیدار کرد و گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه دولت پکن قصد دارد تدابیر کنترلی خود در هنگ کنگ را به هدف خاتمه دادن به ناآرامی‌های این منطقه نیمه‌خودمختار که در پاره‌ای مواقع حاکمیت چین را به چالش کشیده، تشدید کند.

متیو چئونگ، دبیر ارشد دولت هنگ کنگ در اظهاراتی درباره اینکه آیا نشست اخیر شی جینپینگ با کری لام حاکی از نگرانی‌های رئیس جمهور چین درباره نحوه مدیریت ناآرامی های هنگ کنگ توسط دولت لام است، اظهار کرد: عکس چنین صحبتی درست است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، چئونگ در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: این حقیقت که رئیس جمهور چین با سطح بالای مشغولیتهایش زمانی را برای دیدار با کری لام یافته،  حقیقتا یک رای اعتماد به ما محسوب شده و اهمیتی را که پکن برای هنگ کنگ قائل است نشان می‌دهد.

وی افزود: شی جینپینگ سطح اعتماد بالایی به رئیس اجرایی هنگ کنگ و همچنین فعالیتهای دولت فعلی آن و تیم سیاسی وی داشته و اقدامات آن باعث اطمینان مجدد ما می شود.

خبرگزاری شینهوای چین نیز گزارش کرد، شی جینپینگ بعد از شنیدن یک گزارش کری لام درباره بحران هنگ کنگ گفته است "سطح بالایی از اعتماد" را به قابلیت وی برای باثبات ساختن وضعیت در این دولتشهر دارد.

بر اساس گزارش شینهوا، رئیس جمهور چین در عین حال خواستار تلاشهای مداوم به هدف متوقف ساختن فعالیتهای خشونت آمیز در هنگ کنگ و مجازات عوامل این اقدامات شده و بازیابی نظم در آنجا را یک اولویت اصلی برای هنگ کنگ دانست. او در عین حال خواستار رو آوردن به گفتگوهای بیشتر با مخالفان و افزایش تلاشها در هنگ کنگ برای بهبود وضع زندگی مردم در این منطقه که یکی از گرانترین مناطق برای زندگی در جهان محسوب می‌شود، شد.

اخیرا حزب کمونیست چین اعلام کرد، ممکن است به سراغ تصویب قوانین ضدبراندازی برای هنگ کنگ برود هر چند که سابق بر این تلاشهایی از این دست به دلیل مخالفت شدید عمومی با آنها کنار گذاشته شدند.

چئونگ تصریح کرد، هنگ کنگ برنامه‌ریزی می‌کند تا بعد از انتخابات منطقه‌ای 24 نوامبر در این دولتشهر دومین دور از گفتگوهای بین گروهی برگزار کند. کری لام پیشتر در 26 سپتامبر دور اول این گفتگوها را در محل شهرداری هنگ کنگ برگزار کرده و در جریان این دور که بیش از دو ساعت به طول انجامید، آماج انتقادهای مطرح شده از سوی حدود 150 نفری که به صورت تصادفی برای شرکت در آن انتخاب شده بودند، قرار گرفت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین