|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۸۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
تعهد دونالد ترامپ به حمایت از کهنه‌سربازان، محبوبیت او را در میان این قشر افزایش داده و آنان در برخی موارد با رویکرد "اول آمریکا" در سیاست خارجی ترامپ موافق بوده و خواستار کاهش حضور نظامی آمریکا در کشورهای خارجی هستند.
 بسیاری از کهنه‌سربازان آمریکایی معتقدند که جنگ افغانستان و عراق یک اشتباه بوده است و شمار آنان رو به افزایش است.

نزدیک به دو دهه پس از حملات ۱۱ سپتامبر، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که اکثر کهنه‌سربازان آمریکایی از ادامه جنگ‌های آمریکا ناراضی هستند؛ حتی با وجود این که نخبگان امنیت ملی در هر دو حزب آمریکا به ادامه حضور نظامی در سوریه، عراق و افغانستان تاکید دارند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، تغییر دیدگاه جامعه نظامی آمریکا که در دوران جورج بوش پسر، حامی عملیات نظامی آمریکا در افغانستان و عراق بود، می‌تواند حمایت فعلی کهنه‌سربازان را از رویکرد دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای بازگرداندن نیروهای نظامی به کشورشان و خودداری از اقدام نظامی علیه دیگر کشورها توضیح دهد.

نظرسنجی‌ صورت گرفته از سوی "مرکز تحقیقاتی پیو" نشان می‌دهد که ۶۴ درصد از کهنه‌سربازان آمریکایی معتقدند که جنگ عراق ارزش مبارزه را نداشته است.

بیش از ۶۲ درصد از غیرنظامیان آمریکایی نیز همین نظر را درباره جنگ عراق دارند.

مخالفت با درگیری افغانستان اما کمتر بوده و در میان کهنه‌سربازان ۵۸ درصد و در میان غیرنظامیان ۵۹ درصد بوده است.

در حالی که برخی از کهنه‌سربازان حامی ادامه حضور نظامی آمریکا در سوریه هستند، بیش از نیمی از آنان یعنی ۵۵ درصد با چنین اقدامی مخالف هستند.

همچنین طبق یک نظرسنجی که سال گذشته میلادی از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس صورت گرفته، کهنه‌سربازان آمریکایی همچنین بیش از غیرنظامیان حامی ترامپ هستند و ۵۶ درصد از آنان گفته‌اند، عملکرد او را به عنوان رییس جمهور تایید می‌کنند؛ در حالی که میزان حمایت از عملکرد ترامپ در مقام ریاست جمهوری در دیگر اقشار جامعه ۴۲ درصد بوده است.

تعهد دونالد ترامپ به حمایت از کهنه‌سربازان، محبوبیت او را در میان این قشر افزایش داده و آنان در برخی موارد با رویکرد "اول آمریکا" در سیاست خارجی ترامپ موافق بوده و خواستار کاهش حضور نظامی آمریکا در کشورهای خارجی هستند.

بسیاری از این کهنه‌سربازان می‌گویند، دیدگاه فعلی‌شان درباره این درگیری‌ها از به دست نیامدن نتیجه‌ای رضایت‌بخش از این جنگ‌ها نشات می‌گیرد.

آنان همچنین با اشاره به خسارت جانی و مالی آمریکا در این درگیری‌ها، حضور نظامی آمریکا در افغانستان را پس از گذشت حدود ۱۰ سال از کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده زیر سوال برده‌اند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین