|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۰
کد خبر: ۲۸۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
آکار همچنین تصریح کرد که اقدامات لازم جهت راه اندازی کامل سیستم دفاع هوایی اس-۴۰۰ خریداری شده از روسیه تا بهار ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.
 دو هیئت نظامی روسیه و ترکیه امروز (پنج‌شنبه) در حد فاصل بین دو دروازه گذرگاه درباسیه در مرزهای سوریه و ترکیه نشست برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، هیئت نظامی روسیه بعد از بازدیدی طولانی و اطلاع از روستاهای واقع در بین شهر درباسیه و حومه ابوراسین زرکان از گذرگاه درباسیه وارد خاک ترکیه شدند.

به خبرنگاران اجازه پوشش این نشست داده نشد.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز طی سخنانی هنگام بازدید از واحدهای هنگ مرزی کشورش گفت: در حال گفت‌وگو با مقامات روسیه در خصوص تحویل ۱۸ عنصر وابسته به ارتش سوریه به آنها هستیم.

وی افزود: رئیس جمهوری کشورمان را در جریان تحولات قرار دادیم و دستورات لازم را هم در این زمینه دریافت کردیم.

آکار همچنین تصریح کرد که اقدامات لازم جهت راه اندازی کامل سیستم دفاع هوایی اس-۴۰۰ خریداری شده از روسیه تا بهار ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.

گفتنی است وزارت دفاع ملی ترکیه دو روز پیش طی بیانیه‌ای از دستگیری ۱۸ نفر به ظن ارتباط با نظام سوریه در جنوب شرق شهر راس‌العین خبر داد.

در این بیانیه آمده بود: نیروهای مسلح ترکیه در جریان فعالیت‌های بازرسی و شناسایی در جنوب شرق راس‌العین ۱۸ نفر از نیروهای وابسته به نظام سوریه را دستگیر کردند. این موضوع با هماهنگی مقامات روسیه در حال بررسی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین