کد خبر: ۲۸۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
همزمان انگلیس نیز قرار است امروز یک گزارش شش ماه یکبار خود را درباره وضعیت هنگ کنگ منتشر کند که پیش بینی می‌شود در آن از مقام‌های چین انتقاد کند.
 پلیس هنگ کنگ تدابیر امنیتی را در این دولتشهر در آستانه برپایی اعتراضات جدیدی همزمان با مناسبت هالووین تشدید کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس هنگ کنگ خود را آماده می‌کند تا با درگیری‌های احتمالی موج جدید تظاهرات معترضان مخالف دولت به مناسبت هالووین که قرار است در یکی از نقاط تفریحی پر رفت‌و آمد و محبوب این منطقه برگزار شوند آماده می‌کند. بسیاری از تظاهرکنندگان که اکثرشان همچنان ماسک‌های ممنوعه را به صورت می‌زنند برنامه ریزی کرده‌اند تا از محل پارک ویکتوریا  واقع در خلیج "کازوِی" به سمت یک ناحیه گردشگری و تفریحی در نزدیکی منطقه "سنترال" موسوم به ناحیه "لان کوای فونگ"راهپیمایی کنند.

پلیس هنگ کنگ این راهپیمایی را ممنوع اعلام کرده و گفته خیابان‌ها را از جمله خیابان‌های اطراف مقصد اصلی تظاهرات در ناحیه "لان کوای فونگ" از بعد از ظهر امروز تا صبح جمعه تعطیل می‌کند تا "جشن‌های مردم را تسهیل کند". این نخستین بار است که معترضان به دنبال هدف گرفتن این منطقه عمدتا محبوب به خاطر برپایی جشن‌های عمومی هستند. در پایان سال 1992 در این منطقه همزمان با آغاز سال نو میلادی به علت ازدحام جمعیت دست کم 20 تن کشته شدند. پلیس هنگ کنگ که در روزهای اخیر بارها نسبت به هر گونه اقدام برای بر هم زدن نظم و امنیت عمومی هشدار داده قصد دارد 3000 پلیس ضد شورش و سه ماشین آبپاش را در اطراف دفاتر دولتی نزدیک مسیر راهپیمایی مستقر کند.

همزمان انگلیس نیز قرار است امروز یک گزارش شش ماه یکبار خود را درباره وضعیت هنگ کنگ منتشر کند که پیش بینی می‌شود در آن از مقام‌های چین انتقاد کند.

متروی هنگ کنگ نیز اعلام کرده که چند ایستگاه را به صورت زودهنگام تعطیل خواهد کرد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین