|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۸۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
 یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به توقیف دوباره فیلم خانه پدری گفت: هنگامی که یک فیلم مجوزها را دریافت می‌کند، در پرده سینما اکران می‌شود و بعد از آن به یکباره از پرده سینما برداشته می‌شود جامعه را متاثر می‌کند.

 طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص توقیف فیلم خانه پدری اظهار کرد: این فیلم پیشتر سابقه توقیف چندین ساله دارد، بحث توقیف فیلم در کشور ما موضوع بسیار متفاوت با سینماهای جهان دارد؛ چراکه در کشور ما هنگامی که یک فیلم به اکران عمومی درمی‌آید معمولا تمام مجوزها را دریافت کرده و سپس در پرده سینما اکران می‌شود اما پس از اکران شدن از پرده سینما برداشته شود جامعه را متاثر می‌کند.

وی افزود: همیشه در خصوص علت این موضوع سوال و چرایی وجود دارد. مسائل فنی ، جوانب امنیتی و یا موازین خانوادگی هیچ کدام به عنوان علت توقیف در جامعه مطرح نمی‌شود و فقط فیلم توقیف شده و از پرده سینما پایین می‌آید. این موضوع باعث می‌شود افرادی اینگونه برداشت کنند که این برخوردها سلیقه‌ای است. یعنی چهارچوب مشخصی ندارد؛ چراکه در یک چهارچوب مشخص قبل از این‌که یک فیلم اکران شود می‌توان جلوی آن را گرفت.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: این فیلم سابقه توقیف دارد به همین دلیل وزارت ارشاد و سازمان سینمایی این توجه را داشته‌اند که برای اکران آن از دستگاه‌های مختلف استعلام لازم را گرفته و اقدامات لازم را انجام دهند تا این فیلم مشکلی نداشته باشد و بر پرده سینما اکران شود. حتی یکی از جنبه‌های خوب این فیلم این بود که این فیلم محدودیت سنی را رعایت کرده، این موضوع خود برای مخاطب موضوعی قابل قبول است. حال فارغ از ارزیابی کیفی این فیلم باید توجه کنیم که این فیلم همه مجوزها را دریافت کرده، اکران شده، عده‌ای از مخاطبین آن را دیده‌اند اما دوباره با دستور قوه قضائیه توقیف می‌شود اما این موضوع چه چیزی را تغییر می‌دهد. این فیلم باید دوباره برای بار دیگر وارد چرخه رفع توقیف شود.

وی در پایان اضافه کرد: آقای کیانوش عیاری ثابت کرده در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی فیلم می‌سازد. آثار ایشان در سینما و در صدا و سینما در چهارچوب قوانین کشور به نمایش گذاشته شده است. هنوز متوجه علت توقیف این فیلم نشدیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین