|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۲۸۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
کوناشینکوف ادامه داد: افزایش تعداد شرکت‌کنندگان و کشورهایی که گفته شده در این عملیات ادعایی مشارکت داشتند با وجود جزئیات متناقض هر یک تردیدها و سوالات قابل توجیهی را درباره میزان صحت و سقم عملیات و ویژگی موفقیت آن مطرح می‌کند.
 وزارت دفاع روسیه اظهارات دونالد ترامپ درباره هماهنگی با آمریکا در عملیات کشته شدن ابوبکر بغدادی تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، در حالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از روسیه،‌ ترکیه و عراق به دلیل حمایت‌شان از عملیات قتل ابوبکر بغدادی،‌ سرکرده داعش در حمله‌ای هوایی تشکر کرد، وزارت دفاع روسیه نسبت به اطلاعات درباره قتل بغدادی ابراز تردید و همچنین تکذیب کرد که هیچ کمکی به پرواز درآمدن هلی‌کوپترها و هواپیماهای آمریکایی در منطقه ادلب در شمال غرب سوریه کرده باشد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ماه هیچ اطلاعات موثقی درباره عملیات ارتش آمریکا در منطقه کاهش تنش در ادلب علیه ابوبکر بغدادی در دست نداریم.

براساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، این کشور هیچ اطلاعاتی که مرگ ابوبکر بغدادی را تایید کند در اختیار ندارد و اخبار درباره اینکه کمکی به پرواز هواپیماهای آمریکایی در ادلب کرده باشد را هم تکذیب می‌کند.

ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اشاره کرد: هیچ اطلاعاتی دال بر اجرای عملیاتی جدید برای کشتن رهبری داعش از سوی نظامیان آمریکایی در بخش تحت کنترل ترکیه در منطقه ادلب و منطقه کاهش تنش آن نداریم.

کوناشینکوف ادامه داد: افزایش تعداد شرکت‌کنندگان و کشورهایی که گفته شده در این عملیات ادعایی مشارکت داشتند با وجود جزئیات متناقض هر یک تردیدها و سوالات قابل توجیهی را درباره میزان صحت و سقم عملیات و ویژگی موفقیت آن مطرح می‌کند.

این وزارتخانه تصریح کرد: اولا، هیچ گونه حمله هوایی از سوی هواپیماهای آمریکایی یا تحت عنوان ائتلاف ضد داعش در منطقه ادلب و کاهش تنش در روز شنبه و روزهای اخیر گذشته رصد نشده است. ثانیا، ما اطلاعاتی از ارائه هیچ کمک ادعا شده‌ای درباره پرواز هواپیماهای آمریکایی در حریم هوایی منطقه کاهش تنش در ادلب طی این عملیات نداریم.

وزارت دفاع افزود، سوما، تمامی مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه در منطقه کاهش تنش هستند از سوی گروه النصره اداره می‌شوند و تحت کنترل این گروه هستند که شاخه سوری القاعده است و این گروه دائما اقدام به نابودی داعشی‌ها و تمام عناصر آنها می‌کند زیرا آنها را رقیبان اصلی خود در سلطه جویی بر خاک سوریه می‌داند از این رو حضور آرام و مخفی رهبر داعش در مناطق تحت کنترل القاعده سوریه دلیلی مستقیم و جداگانه از سوی آمریکا و بقیه شرکت‌کنندگان در عملیات است.

وزارت دفاع روسیه در پایان آورد، چهارما و نهایتا از زمان نابودی داعش به دست ارتش سوریه با حمایت جنگنده‌های روسی در ابتدای سال ۲۰۱۸  اخبار کشته شدن مجدد ابوبکر بغدادی هیچ تاثیری بر اوضاع یا فعالیت‌های گروه‌های تروریستی باقی مانده در ادلب نگذاشته است.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید، در حال بررسی صحت اطلاعاتی است که احتمال می‌دهد ابوبکر بغدادی در جریان یک حمله هوایی روسیه در ماه مه در نزدیکی شهر رقه، پایگاه اصلی داعش، کشته شده باشد.

بر اساس بیانیه‌ای که روی فیسبوک وزارت دفاع روسیه منتشر شده، این حمله زمانی صورت گرفته که نیروهای این کشور در سوریه، اطلاعاتی مبنی بر تشکیل جلسه‌ای از رهبران داعش در آن منطقه دریافت کرده بودند.

این بیانیه می‌گوید این حمله در اولین دقایق روز ۲۸ ماه مه و زمانی انجام شد که شناسایی اولیه هواپیماهای بدون سرنشین روسیه محل و زمان تشکیل جلسه را تایید کرده بودند.

پیش از این نیز گزارش‌های تایید نشده‌ای در مورد کشته شدن رهبر داعش منتشر شده بود اما دو روز قبل گزارش دیگری از زنده بودن وی در منطقه‌ای در مرز سوریه و عراق حکایت می‌کرد.

بیانیه وزارت دفاع روسیه در مورد تحقیق مجدد خود پیرامون صحت خبر کشته شدن رهبر داعش می‌گوید: مطابق با اطلاعاتی که از کانال‌های مختلف بررسی شده، ابوبکر بغدادی در جلسه‌ای که مورد حمله قرار گرفته حضور داشته است.

با این حال به گزارش رویترز، ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا گفته است، نمی‌تواند گزارش روسیه درباره کشته شدن بغدادی را تایید کند.

وزارت دفاع روسیه افزود، بر این باور است که در حمله ۲۸ ماه مه، تعداد دیگری از فرماندهان ارشد داعش همراه حدود ۳۰ فرمانده منطقه‌ای و ۳۰۰ مامور محافظ نیز کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، موضوع جلسه فرماندهان داعش که در حومه جنوبی رقه یعنی مرکز فرماندهی این گروه برگزار شده و مورد حمله جنگنده‌ای روسیه قرار گرفته، بحث و بررسی راه‌های عقب نشینی از شهر رقه بوده است.

مقامات نظامی روسیه می‌گویند زمان و مکان حمله به این جلسه را قبلا به اطلاع آمریکا رسانده بودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین