|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۸۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
من از تمامی اعضا که تاکنون کشور فلسطین را به رسمیت نشانخته‌اند می‌خواهم این کار را انجام دهند.وزیر خارجه ترکیه درخصوص آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی(آنروا)، تصریح کرد: مهم است که دوره فعالیت آنروا، در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه نوامبر آتی به مدت سه سال دیگر تمدید شود.
  وزیر خارجه ترکیه از جامعه جهانی خواست تا اقداماتی را در راستای تحت فشار قرار دادن اسرائیل و پیشبرد آن به سمت قبول اصل راهکار تشکیل دو کشوری برای پایان بخشیدن به بحران فلسطین اتخاذ کند.

به نقل از سایت ترک پرس، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در جریان سخنرانی خود در نشست کمیته وزارتی در حاشیه هجدمین نشست سران جنبش عدم تعهد در باکو، خاطرنشان کرد: جنبش عدم تعهد از مبارزه و مقاومت ملت فلسطین به خاطر حق و حقوق خود در آزادی و تعیین سرنوشتشان حمایت می‌کند و مسأله فلسطین سخت‌ترین مراحل تاریخی خود را سپری می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه از جامعه جهانی خواست تا اقداماتی را برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل و پیشبرد آن به سمت قبول اصل راهکار تشکیل دو کشوری جهت خاتمه بخشیدن به بحران فلسطین اتخاذ کند.

چاووش اوغلو تاکید کرد، نیاز به تشکیل کشور مستقل فلسطین دارای حاکمیت به پایتختی قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷ که با اسرائیل در صلح زندگی کند، وجود دارد.

او گفت که به رسمیت شناختن فلسطین از سوی تمام اعضای جامعه بین‌الملل برای صلح پایدار ضروری است.

چاووش اوغلو افزود: من از تمامی اعضا که تاکنون کشور فلسطین را به رسمیت نشانخته‌اند می‌خواهم این کار را انجام دهند.وزیر خارجه ترکیه درخصوص آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی(آنروا)، تصریح کرد: مهم است که دوره فعالیت آنروا، در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه نوامبر آتی به مدت سه سال دیگر تمدید شود.

وی همچنین عنوان داشت: به رغم سختی‌های بی‌وقفه، آنروا همواره به حمایت سیاسی و مالی نیاز دارد.

چاووش اوغلو گفت: ما وعده داده‌ایم که ۱۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ به آنروا تحویل دهیم و ترکیه برای کاهش رنج و سختی فلسطینیان در نوار غزه به کمک مالی بهتر خود ادامه خواهد داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین