|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۲۸۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
هندمانند برخی کشورهای دیگر یکی از بزرگترین صادرکنندگان نیروی کار به کشورهای مختلف جهان محسوب می شود که این امر درکنار مولفه های اقتصادی دیگر سبب شده تا میزان دریافت حواله های مالی خارجی دراین کشور سالانه از روند صعودی قابل توجهی برخوردار شود.
 بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: هند در سال ۲۰۱۹ میلادی و برای چهارمین سال متوالی بالاترین رتبه جهانی را دررده بندی کشورهای دریافت کننده حواله های مالی بین المللی با رقم بیش از ۸۲.۲ میلیارد دلار به خود اختصاص داد که این امر بیانگر جذابیت اقتصادی این کشور برای معامله گران، تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

گزارش روز چهارشنبه تارنمای بانک جهانی در مورد رتبه بندی کشورهای جهان در دریافت حواله های بین المللی درسال جاری میلادی حاکی است: چین دومین جایگاه را در این جدول با سرازیر شدن ۷۰.۳ میلیارد دلار به کشورش کسب کرده که شامل ۰.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است.

براساس داده های بانک جهانی، ویتنام با دریافت ۱۶.۷ میلیارد دلار حواله های بین المللی جایگاه نهم این رتبه بندی را به دست آورده که این رقم معادل ۶.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور جنوب شرق آسیاست.

کارشناسان اقتصادی این بانک جهانی دریافت حواله های بین المللی را یکی از مهمترین منابع درآمد ارزی برای کشورها ذکر کرده اند.

بانک جهانی در گزارش خود برآورد کرده است که کل جریان حواله های خارجی به کشورهای کم درآمد و متوسط تا پایان سال جاری میلادی، به ۵۵۱ رقم میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم برای سال ۲۰۲۰ حدود ۵۷۴ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۱ قریب به ۵۹۷ میلیارد دلار خواهد بود.

اقتصاددانان این بانک گزارش دادند: میزان رشد جریان حواله های خارجی در سال ۲۰۱۹ نزولی بوده و تا پایان سال کاهش ۴.۷ درصدی را تجربه خواهد کرد، در حالی که در سال گذشته شاهد رشد قوی ۸.۶ درصدی بود که این روند کاهشی ناشی از چرخه ای از عوامل ازجمله میزان رشد اقتصادی کشورهای مبدا و مقصد حواله ها و همچنین تغییرات جهانی در نرخ نفت و ارزهای بین المللی بوده است.

براین اساس، روند رشد حواله ها امسال در اکثر مناطق جهان به جز آمریکای لاتین، کارائیب و آفریقای جنوبی با کاهش شدید روبه رو شده است. اما حواله های نقل و انتقالات در جنوب آسیای به طور متوسط با رشد ۵.۳ درصدی و در منطقه شرق آسیا و اقیانوس آرام با افزایش ۳.۸ درصدی تا پایان سال جاری میلادی همراه می شود.

هندمانند برخی کشورهای دیگر یکی از بزرگترین صادرکنندگان نیروی کار به کشورهای مختلف جهان محسوب می شود که این امر درکنار مولفه های اقتصادی دیگر سبب شده تا میزان دریافت حواله های مالی خارجی دراین کشور سالانه از روند صعودی قابل توجهی برخوردار شود.

هند در سه سال گذشته شامل ۲۰۱۶ با ۶۲.۷ میلیارد دلار، ۲۰۱۷ با ۶۵.۳ میلیارد دلار و ۲۰۱۸ نیز با ۸۰ میلیارد دلار رتبه نخست در جهان را برای دریافت حواله به خود اختصاص داده بود.

اقتصاددانان می گویند افزایش دریافت حواله های بین المللی سبب توسعه بازارهای مالی در کشورها می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین