|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۲۸۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
به نقل از صفحه رسمی توییتر روزنامه "سعودی گازت"، عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان روز دوشنبه در اظهاراتی خصمانه گفت: جمهوری اسلامی ایران از سال 1979 لجام گسیخته شده است. طبق "شواهد و مدارک موجود" ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی آرامکو است.
 وزیر مشاور در امور خارجه عربستان با تکرار ادعاهای بدون سند این کشور، مدعی شد که طبق شواهد به دست آمده، ایران به طور قطعی در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو دخیل بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از صفحه رسمی توییتر روزنامه "سعودی گازت"، عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان روز دوشنبه در اظهاراتی خصمانه گفت: جمهوری اسلامی ایران از سال 1979 لجام گسیخته شده است. طبق "شواهد و مدارک موجود" ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی آرامکو است.

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان همچنین ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران به تمامیت ارضی و قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد.

به گزارش ایسنا، این ادعای مقامات سعودی در حالی است که تاکنون هیچ یک از مسئولان این کشور و دیگر اتهام زنندگان به ایران مدرکی دال بر دست داشتن کشورمان در حمله ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی آرامکو ارائه نکرده‌اند. انصارالله یمن رسما مسئولیت این حمله را که با پهپاد تاسیسات نفت بقیق و خریص در شرقی‌ترین نقطه عربستان را هدف قرار داد، بر عهده گرفت.

مقامات آمریکایی و سعودی همواره در اظهاراتی بی‌اساس ایران را به دست داشتن در حملات آرامکو متهم می‌کنند.

مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند که ادعاها علیه ایران درباره تاسیسات نفتی عربستان سعودی بی‌ربط و نادرست است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین