|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۲۸۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیمارستان تامین اجتماعی امام خمینی(ره) اراک دارای ۱۶۵ تختخواب است و انتظار می‌رود در خصوص طرح توسعه این بیمارستان اقدامات ویژه ای صورت گیرد.
 نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می‌رود هپکو به افرادی واگذار شود که به قابلیت‌های این شرکت اشراف داشته باشند، گفت: کارگران هپکو و آذرآب توان تحمل آزمایش دیگری را ندارند و انتظار دارند با تعیین سهامدار و مدیریت مناسب و اصلح، رونق تولید مجددا به این شرکت ها برگردد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر کریمی در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر تعاون برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اما آنگونه گه استحقاق‌شان است از مواهب و خدمات بیمه بهره نمی‌برند و مبالغ پرداختی مردم بیش از مصارف آنهاست .

وی افزود: ساختمان مجمتع فرهنگی ورزشی کارگران اراک ۲۵ سال است که در حال پیگیری برای احداث است، موضوع تهیه طرح آن در شش سال اخیر مطرح شده اما تاکنون کلنگ زنی این طرح انجام نشده است .

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیمارستان تامین اجتماعی امام خمینی(ره) اراک دارای ۱۶۵ تختخواب است و انتظار می‌رود در خصوص طرح توسعه این بیمارستان اقدامات ویژه ای صورت گیرد.

کریمی در خصوص مشکلات شهرستان‌های خنداب و کمیجان بیان کرد: در این دو شهرستان هیچگونه مرکز درمانی و خدمات تامین اجتماعی وجود ندارد در حالی که بیشتر مردم این شهرستان ها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی  در خصوص بیمه قالیبافان گفت: در این خصوص نیز وقفه ای ایجاد شده که نیاز است برای تامین آتیه قالیبافان این نواقص رفع شود .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص شرکت هپکو و آذرآب نیز گفت: این دو واحد تولیدی به افراد پولداری واگذار نشده بود و وجهی هم برای خرید سهام به بیت‌المال و سازمان خصوصی‌سازی پرداخت نشده است. در خصوص واگذاری هپکو به دولت تاکنون چهار نشست برگزار شده و هفته آتی نیز مجمع برگزار می شود،  دغدغه در خصوص شرکت هپکو انتخاب مدیران شایسته و دارای صلاحیت است. انتظار می رود شرکت هپکو به افرادی واگذار شود که به ظرفیت و قابلیت های این شرکت اشراف کامل داشته باشند .

کریمی ادامه داد: تیم مدیریتی قبلی شرکت هپکو که توسط سازمان خصوصی‌سازی مشخص شده بود صلاحیت و سلامت نداشت، آنها مثلا به کمک تولید و کارگران این شرکت آمده بودند، اما حقوق بالا دریافت کردند، خودرو خریدند ، دزدیدند و بردند و تا آخرین روز در حالی که اهلیت و صلاحیت نداشتند از حمایت همه‌جانبه برخوردار بودند.

 وی اضافه کرد: از طرفی فردی بیش از دو سال در شرکت آذرآب خیمه زد، اما حتی قبول یک سفارش هم برای آذرآب نداشت.

کریمی اظهار کرد: دغدغه جدیدی مطرح است که شرکت آذرآب به گونه‌ای که از قبل برنامه‌ریزی شده به یک شرکت خاص واگذار شود، اما شرکت مذکور توان مدیریت و صلاحیت لازم را برای اداره این شرکت ندارد و همین عوامل است که سبب اعتراض کارگران می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین