|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۲۸۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
جدیدترین آپدیت واتس‌اپ نشان می‌دهد که قابلیت‌های جدید و موردنظر کاربران که مدتها در انتظار آن بودند، در نسخه بتا و آزمایشی که در فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور و اپ استور اپل قرار گرفته است، وجود خواهند داشت و به زودی بعد از انتشار نسخه اصلی و رسمی واتس‌اپ، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
 به نظر می‌رسد که قابلیت‌های جدیدی به پلت‌فرم اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ اضافه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و بزرگترین اپلیکیشن های پیام‌رسان در جهان محسوب می‌شود، به تازگی اعلام کرده است که نسخه بتا و آزمایشی آن دستخوش تغییر و تحولات جدید و میزبان قابلیت‌های کاربردی جدیدی خواهد شد تا کاربران بتوانند بدین وسیله بر روی هر دو پلت‌فرم اندروید و iOS از آنها بهره مند شوند.

واتس‌اپ در نسخه جدید و آزمایشی خود قصد دارد قابلیت‌های جدیدی را اضافه کند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به حالت تاریک (Dark Mode)، پیام‌های با قابلیت خود تخریبی (Self-destructing messages)، صفحه نمایش محتوی لوگوی واتس‌اپ موسوم به Splash Screen، قابلیت مخفی‌سازی عدم مشاهده وضعیت کاربران (Hide Muted Status) اشاره کرد.

جدیدترین آپدیت واتس‌اپ نشان می‌دهد که قابلیت‌های جدید و موردنظر کاربران که مدتها در انتظار آن بودند، در نسخه بتا و آزمایشی که در فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور و اپ استور اپل قرار گرفته است، وجود خواهند داشت و به زودی بعد از انتشار نسخه اصلی و رسمی واتس‌اپ، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

در زیر برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های اضافه شده به نسخه بتای واتس‌اپ تشریح داده شده است:

حالت تاریک (Dark Mode)

با توجه به آنکه در چند ماه اخیر شاهد عرضه حالت تاریک و شبانه  برای سرویس و نرم‌افزارهای اندرویدی نظیر یوتیوب و اندروید مسیجز بودیم، حالا به نظر می‌رسد که اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ نیز قصد دارد به‌زودی کاربران خود را از این قابلیت برخوردار کند. همانطور که از آن این تم برای آن دسته از افرادی که با حالت خودکار و معمول شبکه‌های اجتماعی که پس زمینه سفید و روشنی دارد، مشکل دارند و جزو آن دسته از کاربرانی‌اند که بیش‌تر هنگام شب و تاریکی محیط از اینترنت و گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود و چشمان آن‌ها را کمتر اذیت خواهد کرد.

پیام‌های خود تخریبی (self-destructing messages)

ارسال پیام‌های با قابلیت خود تخریبی یکی از جدیدترین قابلیت و امکاناتی است که به برخی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان همچون تلگرام، اینستاگرام و اسنپ‌چت اضافه شده اند. کاربران در صورتی که می خواهند پیامی را به صورت ایمن برای یکی از مخاطبان خود ارسال کرده و یا تمایل داشته باشند که پیام شان تنها برای مدت زمان کوتاهی برای مخاطب قابل مشاهده و خواندن باشد و پس از آن به صورت خودکار از بین برود، قادر خواهند بود از این امکان جدید بهره بگیرند.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ نیز از قابلیت Encryption   End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام رسان جهان را گرفت. واتس اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات، اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان بوده است. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده، پیام‌رسان واتس اپ هم‌اکنون میزبان حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین