|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۲
کد خبر: ۲۸۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
در سال ۱۳۹۸ نیز علی‌رغم افزایش فشار تحریم ها، روند صادرات فرآورده های پالایشگاه ستاره خلیج فارس نه تنها کاهش نیافت که در هفت ماهه نخست امسال نیز شاهد بیش از ۲۵۰ هزار متریک-تن با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار صادرات بودیم.
 مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس از صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری این پالایشگاه در ۷ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: صادرات و جلوگیری از خام‌فروشی ترفندی برای عملی کردن منویات مقام معظم رهبری است.

 محمدعلی دادور صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت روز ملی صادرات و عرض خداقوت به تمام جهادگرانی که با تلاش در سنگر اقتصاد به دنبال ارزآوری برای کشور و بهبود شرایط اقتصادی و رفاهی مردم هستند، گفت: شرکت نفت ستاره خلیج فارس به عنوان اصلی ترین تامین کننده سبد سوخت کشور نقش اساسی در توازن انرژی منطقه ایفا می‌کند و با تلاش شبانه روزی همه‌ی مدیران و کارگران و مهندسان توانسته در کنار توجه به تولید و صادرات محصولات، ایجاد اشتغال پایدار در استان هرمزگان را نیز مد نظر قرار دهد.

وی افزود: یکی از دستاوردهای افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس که در سال ۱۳۹۷ محقق شد، تبدیل ایران از واردکننده‌ی بنزین به صادرکننده‌ی بالقوه‌ی این کالای استراتژیک بود و خوشبختانه با آغاز اجرای طرح بهینه‌سازی ظرفیت و رفع موانع تولید سه فاز موجود در سال جاری، کشور برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت تبدیل به صادرکننده بنزین شد.

دادور در تشریح این طرح بیان کرد: با تصویب فاز چهارم پالایشگاه به نام «طرح بهینه‌سازی ظرفیت و رفع موانع تولید سه فاز موجود» شاهد افزایش روزانه ۱۸۰ هزار بشکه‌ای پالایش خوراک از ۳۶۰ به ۵۴۰ هزار بشکه میعانات گازی در سه فاز اولیه خواهیم بود و این مساله علاوه بر جلوگیری از خام فروشی میعانات گازی و افزایش تولید فراورده ها، پشتوانه ارزشمندی برای تامین خوراک پتروشیمی‌های کشور نیز به حساب می‌آید و می تواند سبب گشایش افق‌های صادراتی بیشتری شود.

وی جلوگیری از خام‌فروشی را ترفندی برای عملی کردن منویات مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: در پی صادرات فرآورده‌ها، ارزش افزوده‌ی بیشتری ایجاد خواهد شد که موجب ارزآوری بیشتر و بهبود شرایط اقتصادی کشور می‌شود.

دادور اظهار کرد: مرداد ماه امسال نخستین عرضه‌ی بنزین ستاره خلیج فارس در رینگ بین المللی توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی انجام شد و چنین رویدادی این موضوع را ثابت کرد که می‌توان ارزش افزوده‌ای بالاتر از پیش‌بینی‌های نشریات معتبر این حوزه برای بنزین صادراتی کسب کرد.

وی به تشریح عملکرد صادراتی این پالایشگاه در سال گذشته پرداخت و گفت: شرکت نفت ستاره خلیج فارس در سال ۱۳۹۷ سهم ویژه ای را در صادرات فرآورده های نفتی داشت و بیش از ۳۰۰ میلیون دلار صادرات فرآورده از این پالایشگاه انجام شد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸ نیز علی‌رغم افزایش فشار تحریم ها، روند صادرات فرآورده های پالایشگاه ستاره خلیج فارس نه تنها کاهش نیافت که در هفت ماهه نخست امسال نیز شاهد بیش از ۲۵۰ هزار متریک-تن با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار صادرات بودیم.

وی در تشریح مقاصد صادراتی این پالایشگاه گفت: کشورهای آذربایجان، افغانستان و پاکستان به صورت زمینی و کشورهای حوزه خلیج فارس به صورت ترم-تحویل دریایی مقاصد صادراتی ما هستند و جالب است بدانید ۸۰ درصد فروش محصولات از طریق عرضه در رینگ بین المللی صورت می پذیرد که سبب حفظ قیمت، شفافیت فروش و افزایش تعداد خریداران شده است.

دادور در پایان گفت: امید است در ماه های آتی با برنامه ریزی و شناسایی بازار مصرف و تمرکز بر مقاصد جدید صادراتی، شاهد افزایش صادرات فرآورده ها باشیم و  بیش از پیش همچون ستاره ای در بازارهای صادراتی بدرخشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین