|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
کد خبر: ۲۸۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
سپانلو این خانه را سال ۴۸ یا ۴۹ خردیداری کرد و از زمان خرید این خانه حدود ۵۰ سال می‌گذرد. قبل از او هم کسی در این خانه زندگی می‌کرده است. می‌توانم بگویم قدمت این خانه حداقل ۶۰ سال است و به زمان پهلوی دوم تعلق دارد.
 وصی و دوست محمدعلی سپانلو با بیان این‌که تخریب خانه این شاعر فقید که ثبت ملی هم شده صحت ندارد، می‌گوید: اگر کسی بخواهد این خانه را تخریب کند باید به من و ورثه‌اش مراجعه‌ کند، اما تاکنون کسی به من مراجعه نکرده است.

 بیژن اشتری - مترجم - در صفحه شخصی خود خبری با موضوع تخریب خانه سپانلو گذاشته بود: «امروز شنیدم خانه محمدعلی سپانلو را می‌خواهند تخریب کنند و جایش خانه‌ای چندطبقه بسازند. من این خانه را دوست دارم و حتی چند شبی هم در آن خوابیده‌ام  و خاطرات خوبی‌ هم از آن در ذهنم باقی مانده است. سپانلو برای حدود نیم قرن در این خانه، در انتهای کوچه بن‌بستی در خیابان جمالزاده زندگی کرد و خانه‌اش همیشه محل دورهمی‌های دوستان و آشنایان بود... امیدوارم این خانه که همه بزرگان ادب این مملکت خاطره‌ها از آن دارند همیشه پابرجا بماند.»

اما مهدی‌ اخوت - وصی و دوست این شاعر  و مترجم - که در خانه محمدعلی سپانلو زندگی می‌کند با تکذیب خبر تخریب خانه او که در سال ۸۲ به ثبت ملی رسیده است، به ایسنا گفت: چنین موضوعی صحت ندارد. محمدعلی بخشی از این خانه را به من بخشیده و بخشی هم برای ورثه است. اگر کسی بخواهد خانه را تخریب کند باید به من و ورثه‌اش مراجعه کند و خانه باید انحصار وراثت شود. اما تا حالا کسی به من مراجعه نکرده است.

او درباره قدمت این خانه نیز گفت: سپانلو این خانه را  سال ۴۸ یا ۴۹ خردیداری کرد و از زمان خرید این خانه حدود ۵۰ سال می‌گذرد. قبل از او هم کسی در این خانه زندگی می‌کرده است. می‌توانم بگویم قدمت این خانه حداقل ۶۰ سال است و به زمان پهلوی دوم تعلق دارد.

اخوت درباره این‌که آیا این خانه به تعمیرات نیاز دارد، گفت: تا جایی که از دست من برمی‌آید تعمیرات را انجام می‌دهم. ظاهرا خانه‌هایی که ثبت شده‌اند این امکان برای‌شان وجود دارد تا بخشی از هزینه‌های تعمیرات‌شان را از سازمان میراث فرهنگی بگیرند، ولی من تاکنون برای گرفتن هزینه به میراث مراجعه نکرده‌ام.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین