|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۸۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
این نوید را می‌دهیم که با کمک تمامی همکاران حاضر در بخش شیمی نسبت به این مهم اقدام کرده و در همین راستا از همکارانی که معتقدند می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند، استقبال می‌کنیم چراکه ظرفیت تولید و بومی سازی برخی نیازهای موسسه در بخش شیمی وجود دارد.
 سرپرست بخش شیمی، تامین مواد اولیه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ازجایگزینی مواد اولیه تولید داخل به جای مواد وارداتی خبر داد و گفت: این کار علاوه بر رونق تولید، جلوگیری از خروج ارز و اشتغالزایی، از وقفه در تولید نیز جلوگیری می‌کند.

 به نقل از موسسه رازی، محمد زالی با اشاره به اینکه در بخش شیمی، تامین مواد اولیه و محیط کشت سه آزمایشگاه از جمله تامین آب و تامین مواد اولیه وجود دارد، اظهار کرد: آزمایشگاه تامین آب موسسه که در این بخش قرار دارد، وظیفه تامین آب بخش عمده موسسه در فرآیندهای بیولوژیک را بر عهده دارد و در راستای رسالتی که در تامین مواد اولیه بر عهده داریم به ماده‌ای به نام سدیم هیدروکساید یا سودسوزآور نیاز داریم که تاکنون از کشور عربستان وارد می‌شد.

سرپرست بخش شیمی، تامین مواد اولیه موسسه رازی با اشاره به اینکه با توجه به کارکرد سدیم هیدروکساید در این موسسه لازم است از کیفیت بالا و بهداشتی استفاده شود و دارای الزامات خاصی است، افزود: در سال جاری برای خرید این ماده شیمیایی با افزایش قیمت بسیار زیادی مواجه شدیم و بر اساس شناختی که از ظرفیت‌های بازار تولیدات شیمیایی کشور داشتیم، در نهایت پس از مذاکره با چندین شرکت داخلی، با یک شرکت به نتیجه رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه این شرکت که تمامی استانداردهای لازم برای سلامت و کیفیت را داراست با قیمتی بسیار کمتر از مشابه خارجی آن این محصول را تولید کرده، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود شعبه ای از کارخانه تولید کننده این ماده در اشتهارد، سهولت تامین آن نیز از دیگر مزیت‌های آن به شمار می‌رود. چراکه تاکنون برای واردات این محصول مراحل بسیار دشواری را طی کرده و بعضا ماه‌ها منتظر می‌ماندیم.

زالی ادامه داد: پس از خریداری ۱۰۰ کیلوگرم از این محصول و تایید بخش کنترل کیفیت و رضایت از محصول در زمان استفاده، در نهایت ضمن تایید معاونت تولید تصمیم بر آن شد تا به جای استفاده از سود عربی با قیمتی گزاف، از سودسوزآور تولید داخلی استفاده کنیم و به این ترتیب با توجه به نیاز بخش، بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان صرفه جویی ارزی برای موسسه ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه مسلما اقدام پیچیده‌ای در این خصوص انجام نشده اما شکستن چنین تابوهایی از نیازهای مبرم موسسه محسوب می‌شود و ریسک‌های زیادی برای مجریان این امر به دنبال دارد، گفت: بخش شیمی در این خصوص پیش قدم شد و این روند با جایگزینی تولید داخلی سایر محصولات نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

سرپرست بخش شیمی و تامین مواد اولیه موسسه رازی بیان کرد: بر این اساس می‌توانیم برخی نیازهای موسسه که با قیمت گزاف از طریق واردات تامین می‌شود و روند تولید را به دلیل تحریم‌ها دچار مشکل می‌کند، بومی سازی کرده و نسبت به تولید آن در داخل موسسه اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: این نوید را می‌دهیم که با کمک تمامی همکاران حاضر در بخش شیمی نسبت به این مهم اقدام کرده و در همین راستا از همکارانی که معتقدند می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند، استقبال می‌کنیم چراکه ظرفیت تولید و بومی سازی برخی نیازهای موسسه در بخش شیمی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بازار مواد شیمیایی در کشور پیشرفت‌های خوبی داشته و پتروشیمی ایران در سال‌های اخیر نسبت به تولید ترکیبات زیادی اقدام کرده و شرکت‌های دانش بنیان زیادی در این زمینه در کشور وجود دارد که می‌توان از آنان به نحو احسن بهره گرفت. این کار علاوه بر اشتغالزایی، از وقفه در تولید نیز جلوگیری می‌کند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین