|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۲۸۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
تحلیلگران بانک ANX در یادداشتی نوشتند که بازارهای کالا در بحبوحه انتشار آمار اقتصادی نامطلوب، تحت فشار منفی قرار گرفته‌اند.
 قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر تداوم نگرانی‌ها نسبت به چشم‌انداز اقتصادی جهانی و تاثیری که روی تقاضا برای نفت خواهد داشت، کاهش پیدا کرد.

 بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۰ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۹ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۹ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۳ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید.

تحلیلگران بانک ANX در یادداشتی نوشتند که بازارهای کالا در بحبوحه انتشار آمار اقتصادی نامطلوب، تحت فشار منفی قرار گرفته‌اند.

رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم بر مبنای سالانه به شش درصد رسید که ضعیف‌ترین نرخ رشد در بیش از ۲۷ سال گذشته بوده است و به دلیل تولید کارخانه‌ای نه چندان مطلوب و ادامه تنشهای تجاری، مطابق با انتظارات نبود.

با این حال رشد ۹.۴ درصدی تولید پالایشگاهی چین در سپتامبر نشان می‌دهد که تقاضا برای نفت در بزرگترین واردکننده نفت جهان قوی مانده است.

در بخش عرضه، روسیه اعلام کرد در سپتامبر بیش از سقف مقرر تحت توافق اوپک پلاس، نفت تولید کرده است که به دلیل افزایش تولید میعانات گازی در آستانه فرا رسیدن فصل زمستان بوده است.

اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت معروف به اوپک پلاس در دسامبر سال گذشته موافقت کردند میزان عرضه خود را از ابتدای امسال ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند. اما کشورهای متعدد از جمله عربستان سعودی از کوتاهی روسیه در عمل به تعهدانش در این پیمان انتقاد کرده‌اند.

مذاکرات کویت و عربستان سعودی درباره ازسرگیری تولید نفت در میادین منطقه بی‌طرف که ۵۰۰ هزار بشکه در روز به تولید اضافه خواهد کرد، نگرانیها نسبت به افزایش عرضه را تقویت کرده است.

پس از این که دو روزنامه کویتی القبس و الرای به نقل از منابع آگاه خبر دادند که این دو تولیدکننده نفت برای ازسرگیری تولید نفت در میادین منطقه بی‌طرف به توافق رسیده‌اند، خالد الجراله، معاون وزیر خارجه کویت اظهار کرد: مذاکرات مثبت بوده‌اند.

در این بین شرکت نفتی دولتی پترواکوادور که در پی اعتراضات مردمی ماه جاری به تدابیر ریاضت اقتصادی، ناچار شده بود وضعیت اضطراری اعلام کند، صادرات نفت خود را ازسرمی‌گیرد. در جریان اعتراضات بین هفتم تا ۱۳ اکتبر، اکوادور ۱.۵ میلیون بشکه در تولید نفت ضرر کرد و شرکت دولتی پتروآمازوناس اعلام کرده که به ۴۸.۴ میلیون دلار برای تعمیر خسارات نیاز دارد.

بر اساس گزارش رویترز، پیش از اعتراضات اکوادور حدود ۵۴۵ هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کرد و به منظور افزایش تولید خود، تصمیم گرفته است در ژانویه از اوپک خارج شود.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین