|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۸۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
رئیس جبهه ملی فرانسه با انتقاد از اتحادیه اروپا نیز گفت، این اتحادیه کاری علیه اقدامات ترکیه در شمال شرق سوریه انجام نداده است.
"مارین لو پن" رهبر جبهه ملی فرانسه که در انتخابات ۲۰۱۷ موفق نشد "امانوئل مکرون" را شکست دهد و کلید کاخ الیزه را به دست آورد، روز یکشنبه گفت که ترکیه به خاطر عملیات نظامی در شمال‌ شرق سوریه، باید از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اخراج شود.

 به گزارش شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم"، لوپن  اخراج ترکیه از ناتو را واکنشی مناسب به اقدامات آنکارا دانست که به تعبیر وی قوانین این سازمان نظامی را نقض کرده است.

رئیس جبهه ملی فرانسه با انتقاد از اتحادیه اروپا نیز گفت، این اتحادیه کاری علیه اقدامات ترکیه در شمال شرق سوریه انجام نداده است.

ترکیه  از سال ۱۹۵۲ عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.
حملات ۱۷ مهرماه ترکیه به شمال شرق سوریه که دولت دمشق از آن به تجاوز آشکار به خاک سوریه تعبیر کرده است، تاکنون موجی از انتقاد کشورهای عربی و اروپایی را درپی داشته است.

بدنبال حمله ترکیه به شمال شرق سوریه که آن را "چشمه صلح" نامگذاری کرد، بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، جمهوری چک، هلند، نروژ و فنلاند صادرات سلاح را به آنکارا متوقف کردند.

آمریکا و ترکیه سرانجام شامگاه پنجشنبه برای برقراری آتش‌بس در شمال‌ شرق سوریه به توافق رسیدند.

براساس این توافق، دولت آنکارا موافقت کرد، از پنجشنبه شب، بمدت ۱۲۰ ساعت، حملات خود به شمال شرق سوریه را متوقف کند تا  زمینه خروج نیروهای یگان‌های مدافع خلق "ی پ گ" از ۳۲ کیلومتری مرزهای ترکیه فراهم شود و پس از آن، دولت رجب طیب اردوغان آتش بس را اعلام می‌کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین