|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
'شفیق چیرکین' نماینده مردم استان حاتای گفت که سلاح های ارسالی از خارج به ترکیه در اختیار داعش قرار گرفته است.
چیرکین در گفت و گو با 'عنبرین زمان' نویسنده روزنامه طرف ترکیه بای یادآوری اینکه سلاح های متعلق به ارتش ترکیه در ناتو ثبت شده است،افزود: دولت آنکارا سلاح های در دست ارتش خود را نمی تواند در اختیار داعش قرار دهد ولی بخش بزرگی از سلاح هایی که از خارج به ترکیه ارسال شده بود در اختیار سازمانهای مخالف دولت سوریه همانند داعش قرار گرفته است.

وی توضیح داد: ترکیه آشکارا معارضان و گروههای مسلح مخالف دولت سوریه را مسلح کرد و از سلاح های ارسالی دولت آنکارا گروه تروریستی النصره نیز بهره مند شد. مسلح شدن سازمان های مخالف دولت سوریه از معارضان آغاز و تا گروههای تروریستی النصره پیش رفت و بعد از الحاق بخش بزرگی از اعضای این گروه به داعش ، این سلاح ها در اختیار داعشی ها قرار گرفت.

چیرکین با بیان اینکه رابطه بین ترکیه و داعش همچنان ادامه دارد،افزود:روابط همانند سابق نیست ولی ارتباط طرفی ادامه دارد.

چیرکین از سیاست های حزب حاکم 'عدالت و توسعه' انتقاد کرد و گفت: سیاست های نادرست دولت آنکارا سبب شد که داعش در ترکیه دارای یک زیر ساخت شود و بدلیل این زیر ساخت دیگر نیازی به گذر از مرزهای ترکیه و یا ابلاغ درخواست های خود به دولت آنکارا ندارد، چرا که داعش دارای یک گروه بسیار جدی هوادار در ترکیه است .

این نماینده مجلس ترکیه با بیان اینکه سیاست دولت انکارا در مورد سوریه اشتباه است گفت: غرب سیاست خود در مورد سوریه را تغییر داد و کشورهای غربی بطور مخفیانه با دولت اسد در حال مذاکره هستند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین