|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۸۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
جت آموزشی پیشرفته یاسین از دوموتور توربو جت با قدرت رانش 7 هزار پوند بهره می برد که از نظر قدرت در رده موتور هواپیماهای جنگنده دنیاست.
 با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی هوایی ارتش هواپیمای جت آموزش پیشرفته تمام ایرانی "یاسین" مجهز به موتور ملی(اوج) در پایگاه شهید نوژه همدان رونمایی و به پرواز درآمد.

 جت آموزش پیشرفته تمام ایرانی یاسین دارای 12 متر طول، 4 متر ارتفاع و پنج و نیم تن وزن بدون بار در شرایط برخاست عملیاتی است و می تواند تا سقف 12 کیلومتر به پرواز درآید.

بال این هواپیما با بیش از 10 متر طول و 24 مترمربع مساحت به شکلی طراحی شده است تا این هواپیما بتواند با حداقل سرعت 200 کیلومتر بر ساعت در دسته بهترین هواپیماهای آموزشی دنیا در نشست و برخاست قرار بگیرد و سرعت خود را در سطح دریا به سرعت زیر صوت برساند.

وجود یک باله افقی کاملاً چرخان در دم این هواپیما محدودیت خلبان را برای انجام مانورهای مختلف و به خصوص خروج از حالت اسپین یا سقوط دورانی برطرف می کند.

جت آموزشی پیشرفته یاسین از دوموتور توربو جت با قدرت رانش 7 هزار پوند بهره می برد که از نظر قدرت در رده موتور هواپیماهای جنگنده دنیاست.

کابین این هواپیما با چینش پشت سر هم و غیر هم سطح به گونه ای طراحی شده است تا میدان دید راحت و وسیعی را برای شاگرد در کابین جلو و به ویژه استاد خلبان در کابین عقب فراهم کند.

صندلی پران این هواپیما نسبت به نمونه های خارجی خود قادر است در سرعت صفر یعنی روی باند و در هر شرایطی فعال شده و سرنشین ها را در کسری از ثانیه تا 100 متر به بیرون از هواپیما پرتاب کند.

میزان مسافت باندی که این هواپیما برای فرود احتیاج دارد تنها 700 متر است و هواپیمای یاسین حتی قابلیت فرود بر روی باندهای کوتاه را داراست.
















ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین