|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۹
کد خبر: ۲۸۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
از سویی این تصویرسازی روزنامه یادشده همراه با واکنش‌های انتقادی‌ای بود که جوانان انقلابی و حزب‌الهی را هم در بر می‌گرفت؛ انتقادها حتی از این هم فراتر رفت و افرادی همچون اکبر نصرالهی از چهره‌های دانشگاهی حوزه رسانه هم لب به انتقاد گشود.
 درحالی که اولین حضور بانوان در استادیوم فوتبال مورد توجه رسانه‌ای قرار گرفت و با زنانی که عازم کربلا هستند مقایسه شد، همشهری جوان همراه با یک عکس نوشت: «همه دختران ایران»

 بعد از آنکه بازی پرگل ایران و کامبوج انجام شد و برای اولین بار زنان به طور رسمی پا به استادیوم فوتبال گذاشتند، روزنامه کیهان که به برخی سیاست‌های دولت و جریانات سیاسی موجود نقد وارد می‌کند، عکسی را منتشر کرد که در آن بین زنانی که به استادیوم رفتند و زنان دیگری که راهی سفر اربعینی به کربلا هستند مقایسه‌ای انجام شده بود.

فردای آن روز هم این روزنامه مجدد همان عکس را منتشر کرد و بابت انتشار آن مقاله‌ای نوشت که در آن پاسخ منتقدان به این مقایسه و طراحی روزنامه داده شده بود. از نگاه این رسانه زنان مطالباتی اصلی و جدی دارند که در فضای جامعه نادیده گرفته شده است و در عین حال جمعیت بین ۳ تا ۴ هزار نفری زنان که به استادیوم رفته‌اند در رسانه‌ها برجسته شده است و همین عامل باعث شد که کیهان زنانی که به استادیوم رفته‌اند را قربانی آزادی بداند.

از سویی این تصویرسازی روزنامه یادشده همراه با واکنش‌های انتقادی‌ای بود که جوانان انقلابی و حزب‌الهی را هم در بر می‌گرفت؛ انتقادها حتی از این هم فراتر رفت و افرادی همچون اکبر نصرالهی از چهره‌های دانشگاهی  حوزه رسانه هم لب به انتقاد گشود.

در چنین فضایی هفته‌نامه همشهری جوان هم در آخرین شماره خود که به تازگی منتشر شده با طرح جلدی که بی‌شباهت به طرح روزنامه کیهان نیست و البته تیتری که گویا واکنش به تیتر کیهان است همراه شده. همشهری جوان عنوان اصلی «همه دختران ایران» را کنار طرحی قرار داده است که در یک عکس سلفی ۲ خانم با پوشش داخل استادیوم و زمینه‌ای که فضای استادیوم را تداعی می‌کند، همراه با ۲ خانم چادری که پشت سرشان تصویری از گنبد و گلدسته یک حرم زیارتی نقش بسته و احیانا دو خانم چادری را به عنوان زائران اربعین برجسته کرده، عکس می‌گیرند.


منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین