|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۸۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
زیرا هر ساله مراکزی حذف می‌شوند و مراکز جدیدی بر اساس طرح آمایش اضافه می‌شوند. پس این فرآیند، فرآیند ثابتی نیست. در دوره جدید، ایجاد مراکز جدید به صورت هدفمند برای موضوعات خاص، مناطق خاص و براساس نیازهای آموزش‌های مهارتی، شکل می‌گیرند.
 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در دو سال اخیر در دانشگاه علمی کاربردی نه تنها شاهد کاهش جمعیت دانشجویی نبودیم، بلکه سال گذشته ۱۵ درصد و امسال نیز حدود ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از آن، افزایش جمعیت دانشجویی را شاهد بودیم.

محمدحسین امید در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مراکز علمی کاربردی بنا به دلایل مختلفی ساماندهی شدند. براساس مصوبات شورای اداری، تعدادی از این مراکزی که کاملا دولتی بودند، حذف شدند. این مراکز تا پایان شهریور فرصت داشتند که یا به بخش خصوصی منتقل شوند یا خاتمه کار خود را اعلام کنند. تعدادی از این مراکز به بخش خصوصی انتقال پیدا کردند و بخش زیادی از این مراکز حذف شدند.

وی با بیان اینکه تعدادی از مراکز به دلیل نداشتن کیفیت مناسب توسط دانشگاه حذف شدند و برخی مراکز نیز نتوانستند با سیاست جدید دانشگاه ادامه کار دهند و تقاضای خاتمه داشتند، گفت: در نهایت بعد از اعمال همه  ساماندهی‌ها هم اکنون حدود ۶۳۰ مرکز علمی کاربردی در سطح کشور فعالیت می‌کنند که این تعداد نیز تغییر می‌کند، زیرا هر ساله مراکزی حذف می‌شوند و مراکز جدیدی بر اساس طرح آمایش اضافه می‌شوند. پس این فرآیند، فرآیند ثابتی نیست. در دوره جدید، ایجاد مراکز جدید به صورت هدفمند برای موضوعات خاص، مناطق خاص و براساس نیازهای آموزش‌های مهارتی، شکل می‌گیرند.

امید در ادامه درباره کاهش جمعیت دانشجویی در کشور، عنوان کرد: کاهش جمعیت دانشگاهی در همه دانشگاه‌ها در سه سال اخیر به شدت محسوس است که این کاهش حدود ۳۵ درصد است.

وی بیان کرد: البته در دو سال اخیر در دانشگاه علمی کاربردی نه تنها شاهد کاهش جمعیت دانشجویی نبودیم، بلکه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش دانشجو داشتیم. امسال نیز حدود ۱۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش جمعیت دانشجویی را شاهد بودیم. اگر موفق به جذب دانشجو در تکمیل ظرفیت شویم، قطعا رکورد سال گذشته شکسته خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: این شواهد نشان دهنده افزایش گرایش جمعیت دانشجویی به مراکز علمی کاربردی به دلیل اشتغال پذیری بالا است.

وی در خصوص فعالیت‎های فرهنگی دانشگاه، گفت: هر سال فعالیت‎های فرهنگی متنوعی در دانشگاه برگزار می‌شد اما از سه سال گذشته در بحث اربعین نیز ورود کردیم که امسال سه موکب در مهران، زاهدان و چذابه  برپا شده است. یکی از تصمیمات مهمی که گرفته شد، مکلف کردن مراکز علمی کاربردی کشور به اختصاص ۵ درصد از شهریه به فعالیت‌های فرهنگی است. این الزام فقط در مراکز علمی کاربردی است. امیدواریم با این اقدام، شاخص‌های فرهنگی دانشگاه ارتقا پیدا کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین