|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۸۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
«استیفان دوجاریک»، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در واکنش به اقدامات اخیر «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان برای میانجی‌گری در روابط دو کشور ایران و عربستان، با اعلام آگاهی از این تحرکات پاکستان، از اقدامات عمران خان استقبال کرده است.
 سازمان ملل اعلام کرده است که از پیشنهاد نخست وزیر پاکستان برای میانجی‌گری در روابط ایران و عربستان آگاه است.

 به نقل از اردونیوز، «استیفان دوجاریک»، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در واکنش به اقدامات اخیر «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان برای میانجی‌گری در روابط دو کشور ایران و عربستان، با اعلام آگاهی از این تحرکات پاکستان، از اقدامات عمران خان استقبال کرده است.

در حالی که نخست وزیر پاکستان به تازگی  وارد عربستان سعودی شده است، پیش از آن و روز یکشنبه نیز با مقامات ایرانی در تهران گفتگو کرده بود.

از سوی دیگر، «علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران چندی پیش گفته بود «عربستان برای آقای روحانی پیغام هایی آورده بود. اما ما باید علائم آن را کاملا مشاهده کنیم. اولین علامت عدم حمله به یمن و کشتار یمنی هاست. اگر عربستان واقعا دنبال تغییر رفتار خود باشد ما استقبال می کنیم.»

بسیاری گفته‌اند که دلیل حضور اخیر نخست وزیر پاکستان در ایران، آن هم برای دومین بار پیاپی در ۵ ماه گذشته بعد از سفر اول خود در اردیبهشت ماه سال جاری، پیگیری کاهش تنش و تخاصم میان ایران و عربستان سودی بوده است. چنان که در بیانیه وزات امور خارجه پاکستان نیز اعلام شده هدف از سفر عمران‌خان به ایران پیگیری ابتکار عمل برای ارتقای صلح و امنیت در منطقه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین