|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۸۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
عمران خان با اشاره به پیچیدگی روابط ایران و آمریکا اظهار کرد که تا زمان پاسخ نگرفتن از طرفین، اطلاعات جدیدی را در این زمینه فاش نخواهد کرد.
 نخست‌ وزیر پاکستان اعلام کرد که پیشنهاد دونالد ترامپ مبنی بر میانجیگری پاکستان در روابط ایران و آمریکا را در سفر اخیرش به تهران، به حسن روحانی رسانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل پایگاه خبری رادیو پاکستان، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته تا نقش خوبی را روابط میان تهران و واشنگتن ایفا کند.

وی همچنین تصریح کرد که در سفر اخیر خود به تهران، این پیشنهاد دونالد ترامپ را به حسن روحانی رسانده است.

عمران خان در این مصاحبه که قبل از سفر به عربستان سعودی انجام شد گفته که در سفر به تهران با «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران در این خصوص گفت‌وگو کرده است. 

او در پاسخ به سوال مجری سی‌ان‌ان گفت: «وقتی من در نیویورک بودم رئیس‌جمهور ترامپ به من گفت که باید تلاش کرده و بین ایران و ایالات متحده، میانجی باشم؛ من وقتی در ایران بودم با رئیس‌جمهور روحانی درباره پیشنهاد آمریکا گفت‌وگو کردم؛ در وضعیتی قرار داریم که تحولات جدید به آن اضافه می‌شوند، بنابراین باید منتظر باشیم ببینیم که [میانجی‌گری‌ها] به جایی می‌رسند یا خیر.»

نخست‌وزیر پاکستان به سوالی درباره اینکه آیا می‌تواند به روحانی بگوید که در برهه‌ای شاهد ژست‌های مثبت از سوی آمریکا خواهیم بود اینطور پاسخ داد: «آمریکا، قدری پیچیده‌تر است، بنابراین من تا وقتی که پاسخی از هر دو طرف وجود نداشته باشد، وارد جزئیات بیشتر نمی‌شوم.»

عمران خان درباره اینکه آیا چشم‌انداز مثبتی از تحولات آتی دارد گفت: «فکر می‌کنم همین‌طور است. فکر می‌کنم، درباره رئیس‌جمهور ترامپ- علی‌رغم همه حرف‌هایی که علیه او می‌زنند و انتقاداتی که از او مطرح می‌کنند- یک چیزی که من خوشم می‌آید این است که او اعتقادی به جنگ ندارد.»

نخست وزیر پاکستان همچنین تاکید کرد که دونالد ترامپ هیچگونه اعتقادی به آغاز جنگ ندارد.

به گزارش ایسنا، عمران خان، چندی پیش نیز در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان گفته بود: این بسیار مهم است درگیری میان آمریکا و ایران اتفاق نیفتد. تمام تمایلات دونالد ترامپ برخلاف جنگ است. من می‌دانم کسانی هستند که او را [برای جنگ] تحت فشار قرار می‌دهند. به نظرم اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد بسیار بد خواهد بود، بنابراین ما باید هرکاری کنیم تا آن را متوقف کنیم و من بیشترین تلاشم را می‌کنم. با رئیس جمهور روحانی صحبت کرده‌ام و باید ببینیم که چطور پیش می‌رود.


«عمران خان» روز دوم مهرماه، هنگام حضورش در نیویورک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم گفته بود ترامپ از او خواسته برای تنش‌زدایی با ایران میانجی‌گری کند. 

نخست‌وزیر پاکستان روز دوم مهرماه گفت: «ترامپ از من پرسید که آیا ما می‌توانیم تنش‌ها را کاهش دهیم و به یک توافق هسته‌ای جدید برسیم.»

عمران خان روز اول مهرماه در نیویورک با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد.

منابع خبری در آن زمان گزارش دادند نخست‌وزیر پاکستان گفته که عربستان سعودی هم از او خواسته برای کاستن از تنش‌ها با ایران میانجی‌گری کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین