|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۸
کد خبر: ۲۸۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران درباره شکل گیری و عملکرد کمیته اجرایی شهر دوستدار کودک اظهارداشت: خوشحالم کمیته اجرایی شهر دوستدار کودک تشکیل شد زیرا کودکان شهروندان بسیار مهمی ‌در شهر هستند.
  معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به لزوم اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک و مناسب‌سازی پایتخت برای کودکان گفت: باید در نظر داشته باشیم که هیچ کودکی در شهر نباید آسیب نبیند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی‌ معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدرضا جوادی‌یگانه در نشست کمیته اجرایی مصوبه شهر دوستدار کودک اظهارداشت: ایجاد حفاظ مناسب در پارک‌ها برای کمتر آسیب دیدن کودکان یکی از این طرح‌ها است که در شهر تهران می‌توان اجرا کرد.

وی گفت: با اجرای طرح‌های مناسب می‌توانیم بفهمیم که کودکان از چه چیزهایی می‌ترسند و والدین به چه مواردی حساسیت دارند.

جوادی یگانه افزود: محافظت از کودکان موضوع مهمی است که ما می‌توانیم به طور دقیق به آن بپردازیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران درباره شکل گیری و عملکرد کمیته اجرایی شهر دوستدار کودک اظهارداشت: خوشحالم کمیته اجرایی شهر دوستدار کودک تشکیل شد زیرا کودکان شهروندان بسیار مهمی ‌در شهر هستند.

وی گفت: تحقق شهر دوستدار کودک نیازمند یک رابطه دوطرفه است که در این راستا شهر و کودک و عکس این موضوع می‌توانند باهم در راستای ایجاد و تقویت نشاط جامعه گام بردارند.

جوادی یگانه با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان افزود: در مسابقه نقاشی نشان داده شد شهر دوستدار کودکان چه ویژگی‌هایی دارد که این مسابقات به ما کمک می‌کند بتوانیم شهر دوستدار کودک را ایجاد کنیم.

معاون شهردار تهران بیان کرد: باید برای کودک در شهر خاطره و رویا را ایجاد کنیم و اگر بخواهیم تعلقی به شهر ایجاد شود باید بستر مناسب نیز ایجاد شود.

وی گفت: باید مسئله کودکان کار را برای دیگر کودکان نیز باز کنیم که در این زمینه‌ها می‌توان از بهزیستی و پلیس کمک و مشارکت گرفت؛ همچنین از تجربه شورایاری‌ها به عنوان نمایندگان مردم در سطح خرد جامعه طبق استانداردها استفاده کرد.

سابقه ۱۰ ساله شهر دوستدار کودک در تهران

در بخش دیگری از این جلسه، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران نیز در خصوص پیشینه شهر دوستدار کودک اظهارداشت: شهر دوستدار کودک در تهران سابقه ۱۰ ساله دارد و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما نیازمند بررسی‌های دقیق تر و فعالیت بیشتری در این زمینه هستیم.

مجتبی دانشور با ارائه گزارش برنامه‌های اجرا شده در هفته ملی کودک افزود: ۱۳مهر نشست تخصصی محله دوستدار کودک با حضور افراد با تجربه در زمینه کودک برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که مناسب سازی کل تهران برای شهر دوستدار کودک باید نظام بندی دقیق تری داشته باشد و تجربیات خوبی در این نشست تبادل شد که بسیار مفید بود.

وی گفت: ۱۷مهر نیز در جلسه‌ای که با حضور مناطق ۲، ۸ و ۱۸ تهران، وزارت کشور و نمایندگان یونیسف برگزار شد این مناطق و کارشناسان آمادگی خود را برای پیوستن به شهرهای دوستدار کودک اعلام کردند.

دانشور خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش های شهروندی حمایت سایر سازمان‌ها برای پیشرفت و تحقق شهر دوستدار کودک را خواستار است.

مناسب‌سازی تهران برای کودکان

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اعلام آمادگی برای مناسب‌سازی شهر در راستای رفاه بیشتر کودکان و تحقق شهر دوستدار کودک گفت: باید در این زمینه برنامه‌های دقیق‌تری در حوزه عمرانی داشته باشیم.

صفا صبوری دیلمی افزود: ما سالیانه در شهر تهران چند میلیارد تومان هزینه پروژه‌های عمرانی می‌کنیم اما تا حدودی مناسب‌سازی‌ برای کودکان را فراموش کرده‌ایم.

وی بیان کرد: می‌توانیم برنامه‌های دقیق‌تری در حوزه‌های عمرانی داشته باشیم تا تهران را تبدیل به شهری مناسب برای کودکان کنیم.

معاون شهردار تهران گفت: ما در زمینه کودک نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا از نظر استانداردهای مناسب‌سازی عقب‌تر هستیم.

صبوری دیلمی با اشاره به اهمیت استانداردسازی شهر تهران اظهارداشت: کشورهای پیشرفته دنیا بین ۲۸۰ هزار تا ۳۰۰ هزار استاندارد دارند که حدود ۱۵هزار استاندارد در حوزه شهری است اما در ایران تعداد این استاندارد بیش از ۲۵هزار استاندارد نیست.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهردار تهران، استانداردهای حوزه شهری در ایران کمتر از ۱۰۰ عدد است و به طور دقیق به آنها عمل نمی‌شود در حالیکه شهر تهران باید حداقل استانداردهای حوزه کودک را داشته باشد.

صبوری دیلمی افزود: باید در تهران خیابان‌ها و کوچه‌ها استانداردسازی شود که این امر نیازمند کمیته‌ای است تا این موضوع را پیگیری کند.

وی اظهارداشت: شرایط جامعه به سمتی حرکت می‌کند که نیازمند برنامه‌ای با نام شهر دوستدار کودک هستیم که با موقعیت محل زندگی شهروندان و کودکان آنها مشکلات را به ما گزارش دهند که می‌تواند جایگزین سامانه ۱۳۷ باشد.

اجرای طرح شهر دوستدار کودک در ۸شهر

در ادامه نشست، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری نیز گفت: ایده شهر دوستدار کودک از سوی یونیسف مطرح شد و به وزارت کشور رسید و امروز شاهد هستیم که هشت شهر در این زمینه درگیر شده‌اند.

محمود عباسی با اشاره به اینکه ارزش‌های خوبی در چارچوب آیین نامه در طرح شهر دوستدار کودک اندیشیده شده است که شهرداری تهران با پشتوانه عظیم علمی به این موضوع ‌ورود کرده است، افزود: این اقدام شهرداری قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه تهران باید شهری باشد که از مشارکت کودکان در بسیاری از طرح‌ها استفاده کند، اظهارداشت: شهر دوستدار کودک شهری است که از آسیب رسیدن به کودکان در آن خبری نیست.

عباسی گفت: در این خصوص نیز امیدوارم شهرداری تهران بتواند شهر را برای کودکان مناسب سازی کند.

براساس این گزارش مقرر شد جلسات این کمیته ادامه داشته باشد و در جلسات آینده گزارش عملکردها ارائه شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین