|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۸۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کارگران در روز گذشته این موضوع را به گوش نمایندگان رساندند. آنها گفتند که زمانی که حرف نمی‌زنیم و اعتراض نمی‌کنیم حقوق ما تضییع می‌شود. وقتی هم که اعتراض می‌کنیم یا در منزل بازداشت می‌شویم و یا در راه آمدن به سمت مجلس.
 یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: روز گذشته تعدادی از کارگران هفت تپه با حضور در جلسه این کمیسیون مطالبات و مشکلات خود را بیان کردند.

علی ساری در گفت وگو با ایسنا از حضور تعدادی از کارگران هفت‌تپه به نمایندگی از سایر کارگران در جلسه روز دوشنبه کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد و گفت: کارگران هفت‌تپه هنوز پیگیر مطالباتشان هستند. صدای مظلومیت آنها هم از دور به گوش می‌رسید. کمیسیون اجتماعی از آنها دعوت کرد تا مسئله آنها را از نزدیک بشنود. قرار بر این بود که این جلسه هفته گذشته برگزار شود که به دلیل بازداشت آنها در راه مجلس،‌ این جلسه لغو شد اما خوشبختانه با پیگیری کمیسیون، این کارگران آزاد شدند و روز گذشته با حضور مسئولان سازمان خصوصی‌سازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این جلسه برگزار شد.

این عضو کمیسیون اجتماعی گفت: کارگران در روز گذشته این موضوع را به گوش نمایندگان رساندند. آنها گفتند که زمانی که حرف نمی‌زنیم و اعتراض نمی‌کنیم حقوق ما تضییع می‌شود. وقتی هم که اعتراض می‌کنیم یا در منزل بازداشت می‌شویم و یا در راه آمدن به سمت مجلس.

نماینده مردم اهواز در مجلس در پاسخ به این پرسش که کمیسیون در شرایط فعلی چه کاری می تواند انجام دهد؟ گفت: رابطه سه گانه کارفرما، کارگر و دولت در هر صنعتی وجود دارد. این سه عنصر ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. وظیفه دولت به نوعی تنظیم روابط بین کارفرما و کارگر است. کمیسیون اجتماعی نیز طبق قانون اساسی در هر مسئله می‌تواند ورود کند. کمیسیون می‌تواند از ابزار نظارتی استفاده کرده و از دولت در خصوص چگونگی تنظیم این روابط توضیح بخواهد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: مجلس، خانه ملت است و باید صدای ملت را از همین خانه به گوش مردم ایران رساند. همین که این کارگران از طرف یک قوه دعوت می‌شود و خبر این اتفاق انتشار پیدا می‌کند، خود تأثیرگذار است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین