|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۲۸۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
در حال حاضر، طالبان نه تنها به خشونت‌های خود می‌افزاید دنبال پایان دادن به آن هم نیست. این نشان دهنده فقدان تعهد این گروه شبه‌نظامی به صلحی پایدار است و ثابت می‌کند تضمین‌هایی معتبر و قاطع برای هر گونه توافق صلح نیاز است.
 دبیرکل ناتو گفت، طالبان باید تمایل خود را برای ایجاد سازش‌هایی واقعی در میز مذاکره نشان دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت، این ائتلاف از سرگیری مذاکرات صلح بین آمریکا و طالبان را با شرط اینکه طالبان تمایل خود را برای ایجاد سازش‌های واقعی در میز مذاکرات نشان دهد، مورد استقبال قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، طالبان نه تنها به خشونت‌های خود می‌افزاید دنبال پایان دادن به آن هم نیست. این نشان دهنده فقدان تعهد این گروه شبه‌نظامی به صلحی پایدار است و ثابت می‌کند تضمین‌هایی معتبر و قاطع برای هر گونه توافق صلح نیاز است.

دبیرکل ناتو افزود، این ائتلاف به تعهداتش در قبال افغانستان و در ازای تضمین این مساله پایبند است که این کشور هرگز یکبار دیگر به محلی امن برای تروریست‌های بین المللی تبدیل نشود و شرایط برای صلحی بادوام مهیا گردد.

دبیرکل ناتو همچنین درباره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت: من، نیروهای افغان، مردان و زنان این کشور را بابت آنچه که به دست آورده‌اند و مردم افغانستان را که حق دموکراتیک خود را برای رای دادن استفاده کردند، می‌ستایم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین