|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۸۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
در چند روز ابتدایی تردد زائران اربعین حسینی به کشور عراق مشکل کمبود آب آشامیدنی به دلیل گرمای هوا بلافاصله حل شد و علاوه بر این عراقی‌ها کمک شایانی در کمک به امنیت زوار ایرانی کردند.
 سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در نشست با مسئولان ستاد اربعین استان ایلام گفت: برابر توافقات انجام شده با دولت عراق مقرر شده اتباع عراقی می‌توانند از ۲۵ صفر تا پایان ربیع‌الثانی که حدود۶۵ روز است بدون ویزا وارد کشور ایران شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از  قرارگاه اربعین پلیس، مستقر در پایانه مرزی مهران، «حسین مسجدی» در نشست با مسئولان ستاد اربعین اظهار کرد: باز شدن مرز خسروی اتفاق مهمی در اربعین  بود که به تسهیل در تردد زوار کمک می‌کند اما شاید تا ۱۰ سال دیگر از حجم زوار به سمت مهران کم نکند چرا که زمان زیادی لازم است تا زیرساخت‌ها در خسروی فراهم شود.

وی افزود: مهران جایگاه و قداست ویژه ای دارد و اگر دو سه مرز دیگر هم راه‌اندازی کنیم مهران همان جایگاه خود را دارد و بیشترین بار تردد زائران را به خود اختصاص می‌دهد.

سفیر ایران در عراق ادامه داد: اتفاق مهم دوم در اربعین امسال این بود که از اول محرم تا آخر صفر نه تنها ویزا رایگان شد بلکه آن را حذف کردند و این به دلیل همکاری‌های ویژه دو کشور است و حذف ویزا باعث راحتی کار کشور عراق هم شده است.

مسجدی گفت: عراقی‌ها در بحث اربعین در همه حوزه‌ها و مسئولان، همکاری و خدمت می‌کنند و جمهوری اسلامی را دوست دارند و در راستای خدمات‌رسانی به زائران از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق خاطرنشان کرد : به منظور جواب مثبت به خدمات عراقی‌ها، اعلام کردیم از روز ۲۵ ماه صفر تا ۶۵ روز اتباع عراقی بدون ویزا می‌توانند وارد کشور ایران شوند.

وی افزود: در چند روز ابتدایی تردد زائران اربعین حسینی به کشور عراق مشکل کمبود آب آشامیدنی به دلیل گرمای هوا بلافاصله حل شد و علاوه بر این عراقی‌ها کمک شایانی در کمک به امنیت زوار ایرانی کردند.

مسجدی در پایان از تلاش‌های شبانه‌روزی همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در جمهوری اسلامی و کشور عراق قدردانی کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین