|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۰
کد خبر: ۲۸۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
 سناتور لیندسی گراهام با حمایت از تصمیم دونالد ترامپ برای اعمال تحریم‌های مالی علیه ترکیه گفت، این دولت "زمان و فضای کافی" برای اجرای استراتژی خود در سوریه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ لیندسی گراهام، سناتور ایالت کارولینای جنوبی در سنای آمریکا که از مخالفان اقدام اخیر ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال سوریه بود، در بیانیه‌ای گفت: قویا از تصمیم ترامپ برای اعمال تحریم‌هایی علیه مقام‌های ترکیه و اقتصاد آن بابت تهاجم ترکیه به شمال شرق سوریه حمایت می‌کنم. ترکیه به نیروهای کردی حمله می‌کند که بیش از همه به ما در نابودی خلافت داعش کمک کردند.      

اظهارات گراهام پس از گفت‌وگوی او با ترامپ و شرکت در رایزنی‌ها با رئیس‌جمهوری آمریکا، مقام‌های دولتی و "رهبران کلیدی این درگیری" مطرح شد. گراهام همچنین گفت، همکاران او باید علنا به تهاجم ترکیه در شمال سوریه واکنش نشان دهند و از طرح تحریم‌های ترامپ که دوشنبه اعلام شد، حمایت کنند.

او افزود: تیم رئیس‌جمهوری آمریکا طرحی دارد و من قصد دارم به طور قاطع از آن حمایت کنم و به آن‌ها زمان و فضای منطقی برای دستیابی به اهداف مشترکمان بدهم.

اظهارنظر گراهام با سخنان پیشین او که بعد از گفت‌وگوها با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود، تفاوت داشت. او درباره ضرورت تصویب تحریم‌هایی از سوی خود کنگره صحبت کرده بود. علاوه بر یک بسته تحریمی، انتظار می‌رود قانونگذاران آمریکایی قطعنامه مشترکی در مخالفت رسمی با طرح ترامپ درباره نیروهای آمریکایی در سوریه پیشنهاد دهند و از او بخواهند آن را کنسل کند.  
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین